حمله خبرگزاری فارس به فعالان فرهنگی آبادان و ماهشهر +سند

خورنا: خبرگزاری فارس خوزستان در خبرهای جداگانه ای به مراسمات مفرح فرهنگی، هنری و مشخصا کنسرت های با مجوز در آبادان حمله کرد و رسانه های حامی این مراسمات فرهنگی را مغرض، توهین کننده به جایگاه امامت جمعه و حامی مافیای فرهنگی! معرفی کرد.
به گزارش خورنا، این در حالیست که نه در نامه سرگشاده ۶ فعال فرهنگی آبادان و نه در مطالب منتشر شده در سایت ها هیچ اشاره به نهاد مهم امامت جمعه نشده است ضمن آنکه برخی از آنها با تاکید بر حفظ حرمت شخصیت های مذهبی شهر، از اصل تجمع مخالفان کنسرت ها در آبادان دفاع نیز کرده اند.

در فاصله چند روز از اعتراض شرافتمندانه جمعی از هنرمندان آبادان نسبت به لغو مکرر کنسرت ها و نیز انتشار نامه سرگشاده ۶ فعال فرهنگی در رسانه های ملی از جمله خبرگزاری ایلنا و روزنامه شرق، توپخانه رسانه ای مخالفان کنسرت ها در آبادان اقدام به ریختن آتش تهیه برای برخورد با فعالان فرهنگی آبادان کرده است.

خبرگزاری فارس خوزستان روز دوشنبه با حمله به آنچه “سایت های خاص و مدعیان دفاع از فرهنگ و هنر آبادان” نامید و به دروغ متهم کردن آنها به هجمه علیه «نهاد مهم امامت جمعه» خواستار «جمع کردن تومار برخی سایت ها و رسانه های مخرب» شد. این در حالیست که نه در نامه سرگشاده ۶ فعال فرهنگی آبادان و نه در مطالب منتشر شده در سایت ها هیچ اشاره ای به نهاد مهم امامت جمعه نشده است، ضمن آنکه برخی از آنها با تاکید بر حفظ حرمت شخصیت های مذهبی شهر، از اصل تجمع مخالفان کنسرت ها در آبادان دفاع نیز کرده اند.fars

جرم فعالان فرهنگ و هنر آبادان به زعم نویسنده خبرگزاری فارس، تنها درخواست رعایت قانون برگزاری کنسرت های مجوزدار به طور یکسان در سراسر کشور، آنهم صرفا از طریق بیان و قلم بوده است. نویسنده این خبرگزاری به خود اجازه داده است ضمن توهین به فعالان مستقل رسانه ای و فرهنگی شهر آبادان و متهم کردن آنها به انواع و اقسام رذایل، نهادهای ارزشی و انقلابی را جهت برخورد با این فعالان و رسانه تحریض و تشویق کند. سابقه چنین حرکت های رسانه ای نشان می دهد که پیامد آن ممکن است پرونده سازی برای فعالان فرهنگی و رسانه ای از جنس برنامه “هویت” و متهم کردن آنها به انواع انحرافات اخلاقی، عقیدتی، سیاسی یا جاسوسی برای بیگانه باشد.

همچنین خبرگزاری فارس خوزستان در روز شنبه ۱۰ اسفند در مطلبی با حمله به جشن های صنایع پتروشیمی ماهشهر و وصل کردن این مراسمات به ایام فاطمیه بار دیگر نارضایتی خود را با مراسمات شادی مردم اعلام کرد.

لازم به ذکر است که شرکت های صنایع پتروشیمی ماهشهر در محدوده اختیارات قانونی خود بودجه ای برای مراسمات مفرح و جنگهای شادی در اختیار دارد که موظف است آن را در راستای مراسمات اینچنینی و افزایش رضایتمندی کارکنان و خانواده های آنها هزینه کند.

fars2متصل کردن مراسمات شادی مردم با مراسم عزاداری بی بی فاطمه زهرا و ایام فاطمیه که از ۲۴ اسفندماه شروع میشود تنها میتواند نشانگر وجود تفکری باشد که با شادی مردم مخالف است و ناکامی های خود در وادی سیاست را از راه حمله به مسائل فرهنگی در پیش میگیرند؛ اما این تفکر که در سراسر کشور شاید حدود ۳ میلیون طرفدار داشته باشند و خبرگزاری فارس به عنوان پرچمدار رسانه ای آنها فعال است، باید بدانند که اکثریت جامعه، با شادی و تفریح موافق است.

اصل مطلب حمله به جشن های صنایع پتروشیمی ماهشهر را اینجا بخوانید.

اصل مطلب حمله به کنسرت های آبادان را اینجا بخوانید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس تاکی امل بازی بااین کارهابه کجارسیدیم پراهیچ جای ایران این حرفهانیست
  • abadan خوزستان را به تاراج بردیند هر چه امکانات و تفریگاه بود بردیند شهرهای بالا کار را هم دودتی از بچه ای آبادان و ماهشهر و... گرقتند و با بهترین شرایط دادند به فرزندان بچه هایشان حالا هم حاظر نیستند 2 ساعت مردم با پول خودشان موسیقی گوش دهند خدایا..........
  • ناصر واقعا كه خجالت و حيا هم حدي داره بخدا!! خبرگزاري فارس مطلبش در حمايت از هنرمندان و فعالان فرهنگي بومي بود بعد سايت خورنا ميگويد حمله به فعالان فرهنگي ماهشهر!!!!!! همين كارها را مي كنيد كه مديران بيسواد روابط عمومي هاي پتروشيمي ها به خودشون جرات ميدن برن با يك شركت تهراني قرارداد 200ميليون توماني براي برگزاري يك جشن ميكنند!
  • سید بزرگترین تخلفات توی شرکتهای اروند و ماهشهر انجام میشه بعد با کنسرت میخوان ماست مالیش کنن