آزمایشگاه استاندارد کولر گازی در بندر خرمشهر راه اندازی شد

خورنا: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی آزمایشگاه استاندارد کولر گازی در بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد.

ˈ عادل دریس ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیستم آزمایشگاهی با رعایت استانداردهای بین المللی و بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری روز دنیا با اعتباری افزون بر دو میلیون دلار توسط اداره کل استاندارد استان خوزستان و با همکاری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر راه اندازی شد.

وی هدف از تاسیس آزمایشگاه استاندارد کولر گازی را تایید یا عدم تایید کولرهای وارداتی عنوان کرد و گفت: جلوگیری از اتلاف وقت و منابع مالی وارد کنندگان و تولید کنندگان کولرگازی، افزایش کیفیت و دقت آزمون های انجام شده و تکریم و حمایت از منافع مصرف کننده از دیگر اهداف راه اندازی این آزمایشگاه است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: این آزمایشگاه تخصصی برای نخستین بار در بنادر کشور راه اندازی می شود و توانایی انجام آزمون کولرهای گازی تا بالاترین حد استاندارد مجاز ۶۴ BUT و محاسبه میزان مصرف انرژی و برچسب مربوطه، قابلیت کنترل دما از ۲۰ درجه سانتی گراد زیر صفر تا ۶۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و توانایی آزمون کولرهای پنجره ای، ایستاده و اسپیلیت را دارد.

در حال حاضر، شش آزمایشگاه همکار استاندارد در بندر خرمشهر کار آزمون کالاهای وارداتی به کشور را انجا می دهند که این موضوع موجب تسریع در امر ترخیص و صادرات کالا شده است.

استقرار شرکت های همکار استاندارد در راستای ترویج استاندارد و سهولت در فرآیند ترخیص کالا در بندر خرمشهر باعث شد که اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خوزستان لوح مروج نمونه استاندارد استان را به بندر خرمشهر اهدا و از این اقدام تقدیر کرد.