تقسیم عوارض آلایندگی ضربه مهلکی به آبادان وارد می‌کند

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: طرح موضوع تقسیم عوارض آلایندگی به شهرهای همجوار ضربه مهلکی را به بازسازی شهر آبادان وارد می‌کند.

حمید حنظل‌عیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: وضعیت موجود شهر آبادان پس از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی و بازسازی نشان می‌دهد که نیاز به بازسازی جدی دارد.

وی ادامه داد: هنوز بسیاری از مناطق آبادان درگیر نیازهای اولیه خدمات شهرسازی همچون آب، آسفالت، فضای سبز و نظافت است.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان افزود: در حال حاضر شهر آبادان به شدت نیازمند منابع مالی است و به دلیل منابع محدود درآمدی در شهرداری و تامین عمده درآمدها از محل عوارض و آلایندگی که بیش از ۶۷ درصد درآمد شهرداری را تامین می‌کند طرح موضوع تقسیم عوارض آلایندگی به شهرهای همجوار ضربه مهلکی را به بازسازی شهر آبادان وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: عدم وجود منابع مالی کافی برای شورای اسلامی شهر آبادان که کمر همت را برای آباد کردن این شهر بسته‌ است مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند و نمی‌توان انتظارات مردمی را به شیوه شایسته‌ای پاسخ داد.

حنظل‌عیدانی عنوان کرد: البته موضوع آلایندگی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و آلایندگی صرفاً به آلایندگی هوا بر نمی‌گردد و شهرهای پایین دست خوزستان به ‌ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر از آلودگی رودخانه کارون و بهمنشیر به واسطه حضور صنایع آلاینده صنعتی و پساب‌های کشاورزی نیز رنج می‌برند.

وی تاکید کرد: آلایندگی آب رودخانه‌ها باعث لطمه زدن به محیط زیست، کشاورزی، آبزی‌پروری و در نهایت به رفاه و سلامت مردم شهیدپرور این خطه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار خوزستان در حفظ و تخصیص عوارض آلایندگی به شهر آبادان عنایت ویژ‌ه‌ای داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده شرکت پالایش نفت که مصوبه قانونی دارد و درآمدهای مهمی را برای شهرداری می‌تواند داشته باشد به حساب شهرداری آبادان واریز نمی‌شود و با این منبع مالی مهم و قانونی می‌توان عمده نیازهای عمرانی شهر را برطرف کرد.