پلمپ ۴ مرکز توزیع قلیان در رامهرمز

خورنا: رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: چهار واحد عرضه قلیان در شهرستان رامهرمز پلمپ شد.

عطاالله شیرالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: در راستای مبارزه با مواد دخانی قلیان در این شهرستان، ماموران این اداره اقدام به جمع‌آوری و پلمپ مراکز عرضه قلیان کردند.

وی ادامه داد: در این اقدام که مامورین انتظامی و شهرداری حضور داشتند ۴ واحد عرضه قلیان تعطیل و پلمپ گردید و برای متخلفین این چهار واحد عرضه قلیان پرونده قضایی تشکیل و به مقامات قضایی ارجاع شدند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: بازرسی‌های مشترک این اداره و نهادهای مسئول بصورت مستمر ادامه خواهد یافت و با کلیه رستوران‌ها، دکه‌ها، فروشگاه‌ها و محلهای سنتی عرضه مواد که اقدام به توزیع قلیان نمایند به شدت برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت: قلیان همانند سیگار می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، بیهاری‌های قلبی، سکته، عقیم شدن، افزایش فشار خون، مشکلات بارداری، بیماری‌های لثه و دندان، مسدود شدن شریان‌ها، زخم معده و آب مروارید چشم را افزایش دهد.

شیرالی در پایان ضمن هشدار به جوانان در عدم استفاده از قلیان و مواد دخانی گفت: انتقال بیماری‌های مختلف از طریق دهان و دندان‌ آلوده به وسیله استفاده مشترک چند نفر از یک نی قلیان نیز از دیگر خطرات استفاده از قلیان است که باعث انتقال بیماری‌هایی مثل سل، هپاتیت و غیره می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *