نصب دوربین در جاده های برون شهری خوزستان/ مسافران تاخیر اتوبوس ها را اطلاع دهند

خورنا: مدیرکل حمل ونقل و پایانه های خوزستان از افزایش نصب دوربین های مدار بسته در جاده ها برون شهری برای آگاهی از وضع راه های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مصدقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، طرح نوروزی امسال را طرحی ویژه عنوان کرد و از اجرای این طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۹۳ خبر داد.

وی، اولین رویکرد اجرای این طرح را بالابردن سطح خدمات که یکی از آنها فروش اینترنتی بلیط های اتوبوس برای رفاه حال مسافران است، عنوان کرد و افزود: دومین رویکرد اجرای این طرح استفاده از ناوگان مناسب برای حمل ونقل و رعایت بهداشت در اتوبوس ها و سواری ها و ارائه تغذیه برای مسافران خواهد بود.

مصدقی در ادامه به استفاده کردن از لباس فرم مناسب و انضباط کاری و رعایت نظم و ارتقای سطح خدماتی و کاهش تاخیرهای اتوبوس ها از سوی شرکت های خدماتی و حمل و نقل تاکید کرد.

وی رضایت مسافران را از اولویت های این سازمان عنوان کرد و گفت: مسافران در صورت مشاهده هرگونه تاخیر می توانند به مسئولان مستقر ما در بایانه های اطلاع بدهند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان به توزیع بروشورهای به منظور بالا بردن سطح فرهنگ و حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های این سازمان برای رفع مشکلات، خود توزیع فرم های نظر سنجی به دو صورت بسته بندی شده و حضوری است که هزینه های بسته بندی آن از طرف این سازمان برداخت شده است.

مصقی یکی از اهداف جدی این اداره کل را ایمنی جاده ها و بالا بردن ضریب ایمنی سفر به خصوص جاده های پر تردد عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی جامعی برای بحث فنی اتوبوس ها و کامیون ها انجام دادیم که در صورت تکمیل، استان خوزستان جز اولین استان های کشور است که دارای گروه نظارت عالی بر مراکز فنی شرکت ها خواهد بود.

مصدقی، بحث کنترل نامحسوس با همکاری پلیس راه در تمامی بزرگ راه های استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این کار قطع به یقین در کنترل تصادفات نقش به سزایی دارد و با این کار جلو بخش عظیمی از تصادفات را خواهیم گرفت.

وی همچنین از استقرار دوربین ها در جاده ها برای با خبر شدن از وضعیت راه های استان خبر داد.

وی در ادامه سرعت را یکی از عوامل مهم تصادفات عنوان کرد و از رانندگان خواست تا با سرعت مناسب و ایمن در هنگام حرکت در جاده ها باعث حفظ سلامت خود و مسافران باشند.