نماینده خوزستان در مجلس خبرگان: حد اعتدال داشتن ۶ بچه است!

خورنا: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره بالا رفتن سن ازدواج هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز در همایش تربیت اسلامی که از سوی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در تالار اجتماعات استاد شهید مرتضی مطهری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان واقع در نهضت آباد (لشکرآباد) برگزار شد اظهار کرد: سن ازدواج در کشور رو به افزایش است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر سن ازدواج در کشور در حال افزایش هست و بر اساس آماری که داریم تعداد زیادی از دختران ما مجرد هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: باید جوانان را برای ازدواج در سن مناسب آن تشویق کرد اجازه ندهیم سن آن‌ها بالا برود.

به گفته این مقام مسئول، در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ سیاست غلطی به نام کنترل جمعیت در کشور اجرا شد که طیی آن نرخ زاد و ولد در ایران کاهش یافت.

وی در ادامه با انتقاد از اجرای سیاست غلط کنترل جمعیت در کشور بیان کرد: اجرای این کار در ۲ سال نخست شایسته بود ولی پس از آن نباید ادامه پیدا می‌کرد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: با اجرای طرح کنترل جمعیت همه خانواده تشویق به کاهش فرزند آوری می‌شدند که این کار اشتباه بود.

وی با بیان اینکه ۲ تا بچه کافی نیست عنوان کرد: در اجرای سیاست کنترل جمعیت در کشور خانواده‌ها به آوردن یک یا ۲ بچه تشویق می‌شدند که نباید این طور باشد.

حیدری در مورد بالا رفتن سن ازدواج نیز هشدار داد و افزود: این موضوع باعث کاهش جمعیت کشور نیز شده است که بسیار خطرناک است.

استاد حوزه علمیه اهواز اذعان داشت: در بحث کنترل جمعیت در کشور دچار افراط و تفریط شده‌ایم که حد اعتدال آن داشتن ۶ بچه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حق گو با سلام لطفا از حاج آقا بپرسین رابطه بین حقوق پایه سالانه اعلام شده از سوی دولت که حدود 500 هزار تومان است و پوشک بهداشتی مولفیکس 9000 تومانی با در نظر گرفتن 6 فرزند چیست ما که حسابشو بلد نیستیم لطفا ایشون یادمون بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • شهروند خوزستان حاج آقا منم بدم نمياد طبق فرمايش شما بين 6 تا 12 بچه داشته باشم...ولی ميشه بفرماييد با كدوم حقوق؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! آيا شما واقعا اين سخن شگفت انگيز را جدی ميگوييد يا فقط يك مزاح بوده؟؟؟؟ ميشود بگوييد شما كجاي ايران زندگي ميكنيد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!