خیابان‌های کم‌عرض محل رشد ترافیک شادگان است

خورنا: سرپرست شهرداری شادگان گفت: بزرگترین مانع در حل مشکل ترافیک در این شهر، وجود خیابان‌های کم عرض و باریک است.

حسن مزبانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: شادگان در حلقه ترافیک قفل شده است و در سال‌های اخیر هیچ برنامه و طرح اساسی برای تغییر مبلمان شهر شادگان انجام نشده که به همین علت خیابان امام(ره) به‌عنوان مرکز شهر، دیگر تحمل بار ترافیک و ازدحام جمعیت را ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه خیابان‌های کم‌عرض و کوچک و محدود شدن همه مسیرها به مرکز شهر شادگان، به ویژه در خیابان‌های امام، شیرازی، مطهری و بهشتی تمرکز تعداد زیادی از بانک‌های اصلی و شعبات آنها در این خیابان‌ها، وجود مراکز تجاری و مرکز اصلی داد و ستد مردم، رفت و آمد بی‌شمار خودروها، افزایش روز افزون مطب‌های پزشکی و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها، و مهم‌تراز همه وجود خیابان‌های کم‌عرض و قدیمی باعث ایجاد ترافیک شده است.

سرپرست شهرداری شادگان بیان داشت: کم‌عرض بودن پیاده‌روهای شهر شادگان و عدم وجود پارکینگ عمومی از دیگر عواملی است که موجب شده خیابان‌های مرکزی شادگان در ترافیک سنگین خودروها قفل شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط حاضر و رشد جمعیتی شهر شادگان این خیابان‌ها عملا پاسخگوی جمعیت و خودروهای شهرستان نیست.

مزبانی‌پور همچنین از اعلام آمادگی و همکاری و هماهنگی شهرداری شادگان به منظور برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مدیریت شهری برای حل مشکلات و تغییر مبلمان شهری خبر داد و گفت: چهره و ظاهر شهر شادگان عوض خواهد شد که تنها راه حل آن تشکیل کمیته‌ای به منظور شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات و موانع توسعه و پیشرفت شادگان است.

وی گفت: برای توسعه شهرستان نباید چشم به اعتبارات دولتی داشت زیرا در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد و باید اهتمام خود را برای فراهم کردن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به کار گیریم.

سرپرست شهرداری شادگان در پایان ابراز داشت: اگر قرار است اقدام عملی برای توسعه شهرستان به عمل آید، باید وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان و تمام علایق سیاسی و اجتماعی شهرستان ایجاد شود.