تردد کامیون های عراقی در ایام نوروزدر محورهای ارتباطی خوزستان ممنوع است

خورنا: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: برای تامین ایمنی راه ها و آسان سازی سفرهای نوروزی، از تردد کامیون های عراقی در محورهای ارتباطی این استان ممانعت می شود.

ˈمسعود مصدقیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در هر دو پیک سفرهای نوروزی که از ۲۸ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه می یابد به هیچ وجه برای تردد کامیون های عراقی اجازه تردد در محورهای ارتباطی خوزستان داده نمی شود.

وی گفت: در صورت هر گونه تردد کامیون های عراقی، پلیس راه با رانندگان این وسایط نقلیه برخورد می کند.

*پایانه مرزی چذابه آماده بهره برداری است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: پایانه مرزی چذابه آماده بهره برداری است.

مصدقی افزود: منتظریم بخشی از راه که مسیر انحرافی است برای اتصال به پایانه اصلاح شود تا وسایط نقلیه از زیر سردر پایانه عبور کنند.

وی گفت: کانکس های مستقر در این مسیر جمع آوری شده و قرار است ادارات از این ها به سالن پایانه انتقال داده شود.

*برنامه کاهش تصادفات از سوی مدیریت سرعت درراه های خوزستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: اگر در زمینه مدیریت سرعت بتوان قدم های موثری برداشت که محسوس، کنترل کننده و بازدارنده باشد بخش عمده ای از تصادفات را می توان کاهش و ایمنی راه ها را ارتقا داد.

وی از ارتقای سطح خدمات و ایمنی سفرها به عنوان دو رویکرد اساسی حمل و نقل و پایانه ها در ایام نوروز امسال نام برد و گفت: خوزستان جزو پنج استان نخست کشور است که در چارچوب ارتقای خدمات فروش اینترنتی بلیط های مسافربری را آغاز کرده که در صورت همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی مناسب در این زمینه از میزان مراجعات مسافران به شرکت های مسافربری کاسته و خدمات به نحو مطلوبی ارایه می شود.

مصدقی افزود: ستاد نوروزی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان کار خود را از ۲۵اسفند آغاز می کند که تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد که کنترل محسوس یکی از اقدام های این ستاد در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی گفت: در این چارچوب کمیته های مشترکی با پلیس در تمام زمینه ها برای پوشش محورهای ارتباطی موجود تشکیل و در این راستا از شرکت های مسافربری به صورت سرزده دیدار می کند.

مصدقی افزود: شبکه های تردد پرترافیک در مرحله نخست به طور نامحسوس کنترل می شود که این کار در ارتقای ضریب ایمنی راه های می تواند تاثیرگذار باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *