بنزین تولید داخل، غیر استاندارد و علت آلودگی کلان‌شهرها

خورنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس نسبت به فاصله کیفیت بنزین تولیدی کشور با استانداردهای بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا با بیان این مطلب‌ تصریح کرد:‌ مسئولان صنعت نفت ایران طرح‌هایی را برای افزایش سطح کیفی بنزین تولیدی در ایران اجرا کرده‌اند که متأسفانه موفقیت‌آمیز نبوده است و اگر در این شرایط از واردات بنزین جلوگیری شود کیفیت بنزین مصرفی در ایران با افت چشمگیری روبه‌رو خواهد شد.

وی با بیان این که با فرارسیدن فصل سرما و امکان ایجاد پدیده وارونگی دما احتمال افزایش آلودگی هوا در کلان‌شهرها وجود دارد،‌ گفت: استاندارد نبودن بنزین تولیدی در داخل یکی از علت‌های آلودگی هوا در کلان‌شهرها است و این موضوع در زمان به وجود آمدن پدیده وارونگی دما به آلوده شدن هوا شتاب می‌بخشد.

سازدار ادامه داد: کیفیت را‌ه‌های موجود در کشور و مصرف بالای خودروهای تولید داخل از دیگر مواردی هستند که در زمان وارونگی دما به آلوده شدن هوا کمک می‌کنند و مسئولان اجرایی باید با اقدام‌های مناسب و فراهم کردن بسترهای لازم با این مشکل‌ها برخورد کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با بیان این که مسئولان صنعت نفت ایران می‌توانند به شکل مقطعی صادرکننده بنزین باشند، تصریح کرد:‌ البته ما نمی‌توانیم بنزین ایرانی را در بازارهای بین‌المللی با قیمت مناسبی به فروش برسانیم و در بازارهای بین‌المللی رقابتی شرکت کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *