اجرای طرح تشدید نظارت‌های واحدهای صنفی در شوشتر

خورنا: مدیر بهداشت محیط شهرستان شوشتر از اجرای طرح تشدید نظارت‌های واحدهای صنفی در این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این نظارت‌ها جدی و دقیق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علیرضا اکبری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی بهداشت محیط در شهرستان شوشتر اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌ها بر اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی در ایام نوروز از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است.

وی افزود: این طرح بزرگ و سراسری با ۲۰ کارشناس بهداشت محیط در شهرستان شوشتر اجرا می‌شود و در این باره تقسیم‌بندی‌ها و کشیک‌های در نظر گرفته شده تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کشیک‌های بهداشتی در شوشتر به صورت صبح و عصر خواهد بود، تاکید کرد: در شهرستان شوشتر با تجهیزات کامل کارشناسان در دو نوبت صبح و عصر برای تضمین سلامت مواد غذایی گشت‌زنی می‌کنند و بدون اعلام قبلی از محل‌های تهیه و توزیع بازدید می‌کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

اکبری با اشاره به اینکه هر مقوله‌ای که به نحوی با بهداشت و سلامت انسان ربط داشته باشد به این بخش مربوط می‌شود، خاطر نشان کرد: اولویت‌ها در در این بخش تنبیه نیست بلکه در این زمینه تنها تلاش می‌کنیم تا با آموزش شرایط موجود را اصلاح کنیم و در این زمینه اصلاح امور اولویت نهایی است.

مدیر بهداشت محیط شهرستان شوشتر تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم در این دو سال شرایط از نظر بهداشتی در شهرستان شوشتر اصلاح شود و به این دلیل برخورد‌ها بر اساس استانداردهای موجود انجام شده و هیچ خروجی از شاخص‌های تعیین شده انجام نشده است.

وی افزود: در یک سال گذشته در شهرستان شوشتر بر رعایت موازین بهداشتی بسیار تاکید شده است به نحوی که برای شهرهای تازه تاسیس نیز شورای بهداشت و سلامت غذایی برگزار شده است و برای شهرهای شرافت و گوریه نیز این مهم انجام شده است.

وی تاکید کرد: با عرضه قلیان در سطح شهرستان شوشتر برخورد جدی کرده‌ایم و در این زمینه می‌توان ادعا کرد که در سراسر استان خوزستان کارنامه کاری بسیار درخشانی داریم.