مانور تجسس و نجات دریایی در آبراه بین المللی اروند برگزار شد

خورنا: معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: امروز مانور جستجو و نجات دریایی در آبراه بین المللی اروند ( تحت نظارت بندر خرمشهر) برگزار شد.

ابوطالب گرایلو در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش توان عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر به عنوان هدف اصلی از برگزاری این مانور نام برد.

وی افزود: ارتقای میزان آمادگی مرکز جدید MRSC بندر خرمشهر  در مواجهه با سوانح دریایی، بررسی توانمندی کارکنان و کارشناسان واحد عملیات بندر خرمشهر در اطفای حریق شناورهای متردد در محدوده نظارتی بندر خرمشهر و همچنین کسب آمادگی و هماهنگی لازم بین اعضای دخیل در عملیات و ارزیابی میزان هماهنگی مرکز یاد شده با مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) ( با توجه به استفاده از تلفن ۱۵۵۰ در زمان مانور ) از دیگر اهداف این مانور به شمار می رود.

گرایلو  اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز  و حضور مسافران نوروزی در منطقه و به تبع آن  افزایش سفرهای دریایی، این مانور به عنوان یک تمرین جدی برای حفظ آمادگی هر چه تمام تر، و به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت بخش مدیریت عملیاتهای جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر برنامه ریزی و اجرا می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *