استقرار پایگاه‌های نوروزی اورژانس در گذرگاه‌های خوزستان

خورنا: رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ایستگاه‌های سلامت در چهار گذرگاه استان از ۲۵ اسفندماه برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی فعال می‌شوند.

 

دکتر سیداسداله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی استان، پایگاه‌های جاده‌ای خود را با صد در صد توان خود فعال می‌کند. از آن‌جا که بیشتر حوادث در جاده‌ها رخ می‌دهد و خدمات‌رسانی در شهرها راحت‌تر است تقویت پایگاه‌های جاده‌ای بیشتر در دستور کار قرار گرفته است و در پایگاه‌های شهری تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد.

 

وی ادامه داد: در هر ایستگاه سلامت نیز یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس سبک و در کنار تیم فوریت‌های پزشکی، تیم بهداشتی به صورت تایم روزانه (۱۲ ساعته) مستقر می‌شود. تیم‌های فوریت‌های پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌های سلامت حضور خواهند داشت تا به شهروندان و مهمانان نوروزی خدمات مطلوب ارایه شود.

 

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: اقدامی که امسال در دستور کار اورژانس استان قرار گرفت این است که توزیع دارو به وسیله کامیون‌های پخش دارو صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به حضور آمبولانس‌ها در انبارهای دارو نیست.

 

موسوی اظهار کرد: همچنین اکیپ‌های پشتیبانی در این ایام افزایش خواهند یافت و در حوزه بهداشت نیز اکیپ‌های نظارتی به صورت روزانه از مراکز طبخ و توزیع غذا بازدید و روند فعالیت آن را بررسی می‌کنند. نمونه‌گیری از مواد غذایی مورد استفاده در این مراکز نیز باید به صورت روزانه انجام شود.