سطح مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان پایین است

خورنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان نسبت به میانگین کشور در سطح پایین و نامطلوبی است.

کیخسرو چنگلوایی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، دام طیور و آبزیان در اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره امنیت غذایی اظهار کرد: امنیت غذایی یعنی اینکه ما بتوانیم به میزانی غذا تولید کنیم که کافی و در دسترس همه باشد و در زمان نیاز مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: خوزستان با ۲/۱۴ میلیون تن، مقام اول را در تولید محصولات کشاورزی دارد و از نظر تنوع تولیدات ۱۱۰ نوع محصول کشاورزی در استان تولید می شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین یادآور شد: از نظر توان و ظرفیت توسعه کشاورزی خوشبختانه ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که با انجام فعالیت های آب و خاک اراضی بسیاری به چرخه تولید اضافه می شوند.

چنگلوایی تاکید کرد: فعالیتی که در راستای امنیت غذایی می تواند کمک کند این است که ما توسعه متوازن داشته باشیم.

وی در این باره توضیح داد: نباید به توسعه یک بعدی نگاه کنیم و تنها بحث زراعت را مد نظر بگیریم بلکه باغات و دامپروری نیز باید مورد توجه باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از راه هایی که می تواند افزایش تولید و عملکرد برای ما داشته باشد توجه به مکانیزاسیون است که از نظر درجه و ضریب مکانیزاسیون وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشوری نداریم و در سطح پایینی هستیم.

چنگلوایی با بیان اینکه تلاش های خوبی برای مکانیزاسیون در حال انجام است، گفت: امسال ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به خوزستان تعلق گرفت که بیشترین سهم را نسبت به سایر استان ها را داشتیم.

وی ضمن ابراز امیدواری گفت:  امیدوارم بتوانیم در ارتقاء درجه سطح مکانیزاسیون گام های موثری برداریم و بانک کشاورزی نیز آماده ارائه خدمات و تسهیلات به کشاورزان است.