راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

خورنا: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بهمن ماه سال جاری در این استان خبر داد.

نورالله حسن‌زاده در حاشیه نشست خبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را آموزش مهارتی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه ما در ایران به سمت فارغ‌التحصیلان بیکار حرکت می‌کنیم و اغلب فارغ‌التحصیلان تنها یک برگ کاغذ در دست دارند و فاقد مهارت هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان، نخستین وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی را تربیت تکنسین بیان کرد و گفت: ما شغل را در مراکز صنعتی احصا می‌کنیم و سپس متناسب با نیازهای شغلی رشته‌های جدید در دانشگاه تعریف می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مرکز علمی کاربردی نفت از مهرماه سال گذشته در هشت رشته جدید ایجاد شده و شعب آن در مسجدسلیمان، آغاجاری، اهواز و گچساران دایر است.

حسن‌زاده از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: در این مرکز نیروهای شاغل و داوطلبان آزاد مجاز به تحصیل هستند تا در جهت ارتقا نیروهای شاغل و ورود نیروهای جدید به آن فضا حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: به دنبال شناسایی سازمان‌ها و صنایع جهت راه‌اندازی مراکز علمی و کاربردی در شهرستان‌های دارای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت هستیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: ساختمان جدید اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی در پنج طبقه با ۳ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا روز چهارشنبه در بلوار قدس افتتاح می‌شود.