آخرین مهلت ثبت‌نام پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خوزستان

خورنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۱۵ اسفند آخرین مهلت ثبت نام پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در این استان است.

رحمن قلاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آخرین مهلت ثبت نام برای آزمون شرکت در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل ۲۰۱۵ مورخ ۲۳ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ اسفندماه است.

وی افزود: علاقمندان در زمان باقی مانده مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان به آدرس http://advari.irantvto.ir اقدام کنند و پس از ثبت نام مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خود تحویل دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: ثبت نام و آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقمند، اطلاع رسانی بهتر و افزایش مهلت ثبت نام علاقمندان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت در بازه دوم زمانی از ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری تا ۱۵ اسفندماه برای آزمون تاریخ ۲۳ ماه جاری انجام می‌شود.

وی بیان داشت: شرایط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین دی‌ماه سال ۶۸ به بعد و برای سایر رشته‌ها ۱۱ دی‌ماه ۷۱ به بعد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت ( WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در مرحله اول در تاریخ ۲۵ بهمن برگزار شد و مرحله دوم در تاریخ ۲۳ اسفند برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: مرحله استانی اردیبهشت ۱۳۹۳ و مرحله کشوری شهریور سال آینده برگزار خواهد شد.

قلاوند ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی فوق در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که پس از آن در هر استان از میان قبول‌شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ابراز داشت: پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۰ رشته آموزشی شامل: ساخت و تولید (تیمی ۳ نفره) مکاترونیک (تیمی ۲ نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایش، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجرچینی، رباتیک (تیمی ۲ نفره)، کابینت‌سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی‌پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز (تیمی ۲ نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و گل‌آرایی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

قلاوند در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت گفت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

وی در پایان عنوان کرد: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور  برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *