برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه پارس جنوبی

خورنا: مهدی غضنفری در حاشیه بازید از فازهای پارس جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت ایدرو در ۲ طرح توسعه فازهای پارس جنوبی، گفت: هم اکنون روند طرح توسعه فازهای ۱۴، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از روند مطلوبی برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی باید شتاب بیشتری دنبال شود، تصریح کرد: چگونگی مدیریت آزادتر ایدرو برای پیشرفت بیشتر در کارها و پروژها بررسی شد.

به گفته این عضو کابینه دولت، مشارکت در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی یک فرصت استثنایی و بی‌بدیل برای ایران محسوب می‌شود؛ هم برای بخش خصوصی و هم برای بخش دولتی، امکان سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد.

این مقام مسئول، تاکید کرد: مشارکت در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی نرخ بازگشت بسیار خوبی نیز در سرمایه‌گذاری‌های این حوزه عملیاتی وجود دارد.

غضنفری دستاورد مهم سفر خود به عسلویه را “طراحی مدلی برای بخش خصوصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با کمک وزارت نفت” اعلام کرد و افزود: منابع عظیم انرژی موجود در این منطقه، فرصت مغتنمی برای فعالان صنایع مختلف داخلی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و تحلیل کارشناسان و متخصصان اقتصادی با در نظر گرفتن نرخ بازگشت بالای سرمایه، از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح ملی توسعه میدان گازی پارس جنوبی برای فعالیت در این منطقه دعوت می‌کند.

غضنفری همچنین از مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت نفت و گاز پارس دعوت کرد، برای معرفی توانمندی‌های این منطقه در نشستی با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی در اتاق بازرگانی، ویژگی‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی را اطلاع‌رسانی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: استخراج گاز و تبدیل آن به محصولات پتروشیمی می‌تواند زنجیره بزرگی از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی فراهم کند به طور قطع در صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین در حوزه‌های اصلی نفت و گاز، با ارائه تسهیلات ویژه از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

به گفته وی، بر اساس اصل ۴۴ با توجه به اینکه این وزارتخانه شرایط ورود به سرمایه‌گذاری را ندارد؛ از این رو با فراهم آوردن شرایط لازم و ارائه تسهیلات ارزی به بخش خصوصی، زمینه تشویق سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را مهیا می کنیم؛ سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی می‌توانند از تسهیلات ارزی این وزارتخانه و صندوق ملی استفاده کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *