بندرگاه هندیجان میعادگاه توریست‌های بهاری

خورنا: بندر هندیجان به عنوان ساحل شمال غربی‌ترین نقطه خلیج فارس، با اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان امسال با رنگ و لعابی جدیدتر به استقبال نوروز می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، هر ساله همزمان با فرارسیدن اسفندماه و روزهای پایانی سال خانه‌تکانی‌ها آغاز می‌شود و هرکس به نحوی در این ارتباط گردگیری و تمیزکاری می‌کند. مردم خانه‌هایشان را رنگ و صفایی نو می‌بخشند و در ابعادی بزرگ‌تر دستگاه‌های اجرایی مختلف ادارات و سازمان‌هایشان را.

اما در این میان شهرداری‌ها که عمده وظایف آنها خدمت رسانی در امور جاری شهری به شهر و شهروندان است با رنگ و لعابی زیباتر و باطراوت‌تر به سراغ عید می‌روند و در این زمینه بسیار جذاب‌تر عمل می‌کنند. امسال نیز بنا به دستور استاندار خوزستان که یک هفته بهداشت عمومی با اجرای مانوری در سراسر شهرهای استان برپا شد این رویه شکل منسجم‌تر و منظم‌تری به خود گرفت.

از رنگ‌‌آمیزی جداول و در و دیوار تا لایروبی انهار و جوی‌ها و پاکسازی ویژه‌تر مناطق مختلف شهری و گل‌کاری و تعیین مکان اسکان مسافران نوروزی در پارک‌ها و پاشیدن حال و هوای عید این روزها در گوشه و کنار شهرهای استان از جمله هندیجان مشاهده می‌شود که عمده فعالیت در این زمینه را شهرداری بر عهده دارد.

در همین راستا به سراغ شهردار هندیجان رفته‌ایم تا از آخرین اقدامات انجام گرفته در این ارتباط با وی گپ و گفتی داشته باشیم.

*استقرار مسافران نوروزی در پارک های هندیجانغلامرضا درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: برای اسکان مسافران نوروزی عازم به این شهرستان با برگزاری جلسات منظم برنامه‌ریزی‌های ویژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه چادرها برای اسکان مسافران نوروزی نیز در حال تهیه و تدارک است اضافه کرد: در این خصوص پارک‌های دولت، فروردین، ملت، بوستان، ولایت و پارک ساحلی برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است که در صورت بروز مشکل با حضور نمایندگانی از شهرداری، کمبود و کاستی‌ها سریعا برطرف خواهد شد.

شهردار هندیجان افزود: دو اسکله تجاری بندر سجافی و بندر بحرکان نیز با چشم‌انداز بسیار زیبای رودخانه زهره پاکسازی و نظافت شده است تا خاطرات خوبی را برای مسافران نوروزی از این منطقه به یادگار بگذارد.

وی گفت: امامزاده‌های امام محمد باقر (ع)، میرنعمان، شاه مشهد، عباسعلی و دیگر امامزادگانی که در این شهرستان مدفون شده‌اند نیز با برخورداری از فضای معنوی و البته اقدامات تدارکاتی و خدماتی که توسط شهرداری در آنها تعبیه شده است نیز پذیرای زوار و مسافران نوروزی خواهد شد.

درویشی با تاکید بر اینکه هندیجان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است عنوان کرد: هندیجان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که اقدامات شهری نظیر رنگ‌آمیزی جداول، بهسازی معابر و خیابان‌ها و پاکسازی و نظافت عمومی شهر به طور منظم تا تعطیلات نوروز توسط مجموعه شهرداری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سوقات این بندر، ماهی و میگو است که بازار ماهی و میگوی این شهرستان نیز به طور مرتب در حال ساماندهی ا‌ست تا علاوه بر خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان و میهمانان نوروزی به شهروندان نیز ارائه بهتری دهد.

شهردار هندیجان با بیان اینکه این شهرستان، از سویی به دیلم و از سوی دیگر به ماهشهر متصل می‌شود خاطرنشان کرد: همین امر تردد مسافران زیادی را به داخل شهر فراهم می‌آورد و این فرصت خوبی برای کسب درآمدزایی و خدمات‌دهی مطلوبی به مسافران است.

وی در پایان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف خواست برای پذیرایی هر چه بهتر از مسافران نوروزی، تعامل بیشتری با شهرداری برقرار کنند.

*کشیک دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز

فرماندار هندیجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: با نزدیک شدن به سال ۹۳ و ایام نوروز تمام امکانات و نیروهای خدماتی ادارات و سازمان‌های موجود در شهرستان را بسیج کرده‌ایم.

احمد جعفری‌نسب در ادامه از مسئولان جایگاه‌های سوخت رسانی، نانوایی‌ها، بانک‌ها و پلیس راه‌های هندیجان ـ دیلم و هندیجان ـ سربندر خواست امنیت جاده‌ها و سفر مسافران نوروزی را آماده کنند.

وی ادامه داد: هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، اداره راه و شهرسازی و میدان میوه و تره‌بار نیز برای خدمت رسانی‌های دیگر به مسافران نوروزی باید آماده‌باش باشند و اداره صنعت و معدن بر قیمت‌ها نظارتی ویژه کند.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز وظیفه امنیت مسافران را بر عهده دارد و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به صورت کشیک فردی برای زیارت مسافران، زوار و کاروان‌های راهیان نور آماده پذیرایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نقشه‌های راه‌ها و اماکن مختلف شهری و روستایی نیز توسط هلال احمر و شهرداری در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از سازمان آب و فاضلاب شهرستان نیز خواست در این ایام هیچگونه مشکلی در خصوص قطعی آب پیش نیاید تا خاطره‌ای ماندگار از تعطیلات نوروزی در اذهان شهروندان و مسافران به یادگار بماند.

*رضایتمندی شهروندان از منظر شهریدر ادامه این توضیحات تنی چند از شهروندان هندیجانی با ابراز رضایتمندی از خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی در این شهر چنین اظهار کردند: هندیجان، امسال حال و هوای بهتری از عید به خود گرفته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان ابراز داشت: شهر باطراوت‌تر و گل کاری و منظر زیباتری به خود گرفته است که از این بابت بسیار خوشحالیم.

این شهروند هندیجانی عنوان کرد: هر ساله مسافران زیادی به سوی این شهرستان رهسپار می‌شوند و به ویژه در ایام نوروز با پیوستن کاروان‌های راهیان نور به جمع میهمانان نوروزی این موضوع شدت پیدا می‌کند.

این شهروند هندیجانی در پایان از عملکرد مسئولان برای ایجاد نشاط و شادابی در شهر تشکر کرد.

::::::::::::::

مریم خبازی