اختصاص اعتبار برای احداث کتابخانه در شهر صیدون باغملک

خورنا: معاون فرماندار باغملک خواستار اختصاص اعتبار برای احداث کتابخانه در شهر صیدون باغملک برای سال آینده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، گودرز ترکی‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد بر لزوم رشد و گسترش کتاب و کتابخوانی در شهرستان باغملک تاکید کرد و اظهار داشت: در هر جایی که علم و دانش پیشرفت کرده، علما و حاکمان نقش مهم و موثری داشته‎اند و ما نیز برای ایجاد تمدن اسلامی در جهان باید به موضوع کتاب و مطالعه توجه ویژه‎ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پرداختن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به اهل قلم دارای اهمیت فراوانی بوده و با برنامه‎ریزی در این زمینه می‎توان به جایگاه‎های خوبی دست یافت.

معاون فرماندار باغملک تصریح کرد: به دنبال آن رشد فرهنگی شهرستان را خواهیم داشت که نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان در بلند مدت تأثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی بین مردم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی شهرستان به‌ویژه دانشگاه‌ها باید سعی کنند به فضای پژوهشی بپردازند، تصریح کرد: لازم می‌دانم کارگروه‌های مطالعاتی را در شهرستان تشکیل دهیم و در این خصوص کارگروه مطالعاتی شهرستان به مسئولیت جوادی‌نژاد عضو انجمن و استاد دانشگاه تشکیل و اعضا آن توسط ایشان معرفی گردند و نتیجه نهایی به فرمانداری اعلام شود.

ترکی‌زاده در ادامه تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به منظور بالا بردن سطح علمی و فرهنگی کارکنان و با هدف کتاب و کتابخوانی، نسبت به عضویت کارکنان خود در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند و گزارش آن را به فرمانداری ارائه دهند.

وی بیان کرد: شهردار باغملک نیز باید در ایام نوروز نسبت به تهیه و توزیع کتاب آموزش شهروندی به همه خانواده‌های شهرستان اقدام کند.

معاون فرماندار باغملک همچنین عنوان کرد: یکی از نکات لازم در بحث مطالعه و کتابخوانی، ساخت کتابخانه در نقاط مختلف شهرستان بوده که نیاز است مسئول برنامه و بودجه فرمانداری در اعتبارات سال آینده برای احداث کتابخانه‌ها در پارک رسالت صیدون، مرکز شهر و روستاهای فاقد کتابخانه در نظر بگیرد.