پارک معلم آبادان از پسماندها پاک شد

خورنا: در حرکتی خودجوش و نمادین کار پاکسازی پارک معلم از پسماندها توسط هیاتهای ورزشی، ورزشکاران، خانواده های آنان و اعضای شورای اسلامی شهر و مردم انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این حرکت خودجوش و نمادین که شامگاه امروز و با هدف نهادینه کردن مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ سازی برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگی انجام شد برخی از چهره های ورزشی از جمله «افشین باقر زاده» قهرمان پرورش اندام جهان نیز حضور داشت که این خود سبب برانگیخته شدن حس مشارکت و همراهی مردمی که در پارک نشسته بودن شد.

امام جمعه آبادان نیز که در این حرکت خودجوش شرکت کرده بود به خبرنگار مهر گفت: این حرکت بزرگی از سوی ورزشکاران آبادانی بود که سبب جوشش و همکاری مردم در بحث جمع آوری پسماندها شد.

حجت السلام علی ابراهیمی پور افزود: ورزشکاران با این حرکت خود نشان دادند که نه تنها در عرصه های ملی و بین المللی می توان خوش درخشید بلکه در مباحثی همچون نظافت عمومی نیز می توان از دیگران پیشی گرفت.

وی اظهار کرد: ورزشکاران الگوهای مناسبی برای مردم در بحث فرهنگ سازی عمومی در جهت مشارکت در مباحث مختلف به ویژه پاکسازی و نظافت عمومی شهر هستند.

حجت السلام ابراهیمی پور میل به نظافت و پاکیزگی را امری ذاتی دانست و بر بالابردن سطح توقع مردم از بهداشت و نظافت و مشارکت آنان در امور تاکید کرد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: حضور موثر مردم در پاکسازی عمومی شهر ارتقای سطح بهداشتی و نظافت عمومی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور  بر جلب توجه بیشتر اقشار جامعه و نهادینه کردن موضوع نظافت عمومی در قالب فرهنگ عمومی تاکید کرد.

صبح امروز نیز اعضای شورای اسلامی شهر در حرکتی خودجوش با حضور در پارک معلم و همراهی برخی از مردم نسبت به جمع آوری پسماندها اقدام کردند.

بر همین اساس جمعه هفته جاری قرار است تا برخی از گروه های مردم نهاد با حضور در پارک نسبت به جمع آوری پسماندها اقدام کنند.

سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری آبادان به جهت کمک به این حرکت خودجوش بسته های حاوی کیسه زباله، بروشور آموزشی و کیسه ویژه جمع آوری زباله در خودرو را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

همچنین قرار است تا در روز جمعه هفته جاری پس از جمع آوری پسماندها حاضران با حضور در پارک تازه راه اندازی شده دوم مهر نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

سازمان پارکها و فضای سبز نیز در همین روز اقدام به توزیع نهال رایگان در میان نمازگزاران در محل مصلی نمازجمعه می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *