بهره برداری از فاز اول بقعه علی ابن مهزیار اهوازی

خورنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: در صورت تامین اعتبار از سوی استانداری خوزستان، فاز اول بقعه علی ابن مهزیار اهوازی در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: هدف از طرح ملی حفظ قرآن آشنایی جوانان کشور با فضائل قرآن کریم است زیرا ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر روزه مورد تهاجمات فرهنگی زیادی قرار داریم.

وی عنوان کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در یک برنامه پنج ساله  ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر در کشور باید حافظ قرآن باشند که سهم استان خوزستان در این زمینه یک میلیون نفر است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۲۵ نفر از استان خوزستان در مراسم حفظ قرآن شرکت کردند که سهمیه استان در این زمینه ۱۷ هزار و ۴۵۳ نفر بوده است. به طور حتم اگر جوانان ما با قرآن آشنا شوند در برابر همه این تهاجمات مقاوم خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با بیان اینکه، همایشی با عنوان «دست های مهربانی» در ۱۸ اسفند ماه در سراسر استان برگزار می شود، اظهار کرد: این همایش به منظور توجه واقفان به مسئله نیازمندی های ایتام و متمرکز کردن وقف های در این زمینه صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، شناسایی خیران و ایتام نیازمند به خدمت رسانی را از جمله اهداف این همایش برشمرد و گفت: موقوفات در این طرح از طریق سازمان آموزش و پرورش به ایتام نیازمند داده خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری طرحی با عنوان آموزش بهاری اظهار کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۴ فرودین به منظور آماده کردن امامزادگان استان برای اسکان و ارائه خدمات به زائران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تصریح کرد: طرح خیمه های معرفت به منظور برگزاری مراسم تحویل سال نو در کنار ۴۲ بقعه های استان انجام خواهد گرفت و  این مراسم در شهر اهواز در کنار بقعه علی ابن مهزیار اهوازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان افزود: در این طرح با حضور ۵۰ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم غرفه های به منظور ارائه مشاوره به خانواده ها، احکام و  کودک برپا خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و فرهنگی و هنری را از جمله سایر برنامه های سازمان برشمرد و گفت: برگزاری مراسم سوگواری فاطمیه با عنوان یاس نبوی نیز با هدف ترویج فضائل و معرفت حضرت زهرا در سراسر استان برگزار خواهد شد و در کنار این مراسم نمایشگاه با عنوان یاس بی نشان  برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در خصوص روند ساخت بقعه علی ابن مهزیار اهوازی گفت: فاز اول این بقعه متبرکه در صورت تامین اعتبار از سوی استانداری خوزستان تا پایان خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توسعه منابع اقتصادی و انسانی از اولویت های مهم این سازمان در سال آینده محسوب می شود.