برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

خورنا: حجت الاسلام عادلی نژاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی از جشن ازدواج دانشجویی به عنوان یک برنامه ی نمادین در همه ی دانشگاهها نام بردند که بیش از گذشته به امر ازدواج آسان و ارتقا فرهنگ ازدواج در جامعه کمک می کند.ایشان بیان داشتند که ازدواج مهمترین دغدغه ی جوانان امروز است و ازدواج آسان مساله و مطالبه ی جدی جوانان از مسئولان است.

ایشان خاطر نشان ساخت:مراسم ازدواج دانشجویی از دو بخش تشکیل شده است که روز جمعه۹ اسفند و در نوبت صبح کارگاههای آموزشی با موضاعات احکام ازدواج و مسائل بهداشتی و روان شناسی ویژه زوجین و در نوبت عصر جشن ازدواج دانشجویی با حضور دانشجویان و خانواده های آنان در تالار شهدای دانشگاه برگزار خواهد شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بیان داشت:ازدواج دانشجویی منحصر در کارگاه و مراسم جشن نیست بلکه در طول سال تحصیلی برنامه هایی با حضور مشاوران و با هدف آگاهی وآموزش در امر ازدواج و کمک به جوانان برای تصمیم گیری در مورد مهمترین مساله زندگی به صورت مدور و مدون برگزار می شود.

وی در ادامه به برخی انتقادات نسبت به ازدواج دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت که برخی از آمار بالای طلاق در ازدواج های دانشجویی انتقاد می کنند ولی با استعلام صورت گرفته توسط حجت الاسلام قریشی معاون سیاسی فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور از سازمان ثبت احوال،رقم طلاق ها در ازدواج های دانشجویی در حدود ۲درصد اعلام شده است.

حجت الاسلام عادلی نژاد در بخش پایانی سخنان خود گفت:اسلام برخلاف برخی ادیان که ازدواج را مخالف معنویت و تعالی انسان می دانند،از ظرفیت ازدواج به عنوان تعالی بخش و تکامل دهنده ی انسان برای رسیدن به کمال مطلوب و نهایی نام بردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *