برگزاری مراسم ختم قرآن در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

خورنا: مراسم ختم قرآن با حضور حجت الاسلام عادلی نژاد، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نمازخانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
به گزارش خورنا از اهواز، حجت الاسلام عادلی نژاد، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ در مراسم ختم قرآن که امروز در نمازخانه معاونت غذا و داروی این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی، اولین ختم تلاوت قرآن جمعی در این معاونت را توفیقی برای همکاران این معاونت دانست و افزود: آیات شریفه سوره مبارکه مزمل، به ویژه آیه «رتل القرآن ترتیلا»، به مفهومی بالاتر از قرائت قرآن، یعنی ترتیل آن و توجه و دقت در مفاهیم آن توجه داده است و در آیات پایانی این سوره، خطاب الهی از شخص پیامبر(ص ) با نزول آیه “فاقرءوا ما تیسر من القرآن” منصرف به عموم مردم شد و همگان باید هر آن چه از قرائت قرآن میسر و آسان است، آیات الهی را تلاوت نمایند.
وی، مصون بودن قرآن از تحریف را دلیل دیگری بر لزوم توجه و تأمل در آیات قرآن دانست و با اشاره به اولین ختم تلاوت قرآن در این معاونت ، آغاز مجدد آن را امری ضروری برشمرد.
عادلی نژاد با اشاره به اهمیت و فضیلت قرائت قرآن گفت: براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) فضایل و آثارى بیان شده که باعث رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود و همین فضایل و آثار باعث‌ شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را همچون دوستى در زندگى انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانى آسمانى‌اش تفکر کنیم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنایى، طراوت و زیبایى خواهد شد.

انتهای خبر/ حسین عبدالعزیزی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *