۶۰هزار پرونده قضایی در آبادان نیازمند رسیدگی است

خورنا: رئیس سابق دادگستری آبادان و معاون فعلی دادستان عمومی و انقلاب تهران با انتقاد از کمبود نیروی انسانی و قضایی گفت: در حال حاضر با وجود تلاش شبانه‌روزی قضات، بیش از ۶۰هزار پرونده قضایی در آبادان نیازمند رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جواد گودرزی عصر امروز در جلسه‎ای که به منظور تودیع وی و معارفه رئیس جدید دادگستری آبادان برپا شده بود اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ نفر قاضی در دادگاه‎ها و دادسراهای شهرستان آبادان مشغول خرمت هستند که این تعداد با توجه به حجم پرونده‎های ارجاعی به دادگستری آبادان و وسعت و جمعیت این شهرستان بسیار کم است و نیاز در این زمینه کاملاً مشاهده می‎شود.
وی همچنین تعداد کارمندان دادگستری آبادان را ۹۲ نفر عنوان کرد و افزود: در شروع دوره تصدی من در سال ۱۳۸۷ تعداد کارکنان دادگستری ۶۴ نفر بودند که در سال جاری این تعداد به ۹۲ نفر رسید در حالی که با توجه به حجم کاری موجود دادگستری آبادان باید ۱۹۰ نفر کارمند داشته باشد.
گودرزی در ادامه آماری را از میزان پرونده‎های ارجاعی به دادگستری آبادان در دوره سه ساله تصدی خود ارائه داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۳۳ هزار پرونده به دادگستری ارجاع داده شد که با روند صعودی نسبت به سال‌های قبل مواجه بوده و این روند صعودی قابل بحث و تأمل است.
وی اضافه کرد: از این میزان پرونده در سال ۸۹ تعداد ۳۱ هزار پرونده مختومه اعلام شدند که این میزان در سال جاری به ۳۸ هزار مختومه افزایش یافت.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد ۶۰ هزار پرونده مانده در دادگستری آبادان موجود است.
گودرزی تصریح کرد: در دادگاه‎های عمومی نیز شرایطی مشابه حاکم است و در سال جاری تعداد پرونده‎های ارجاعی با جهش روبرو بوده‌است.
وی در خصوص اقدامات خود در دوره تصدی گفت: در سه سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۷۰۲ رأی صادر شده‎است  که به طور میانگین ۱۶۲ رأی در هر ماه است.
گودرزی عنوان کرد: این میزان دو برابر میانگین معمول آرای یک قاضی است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در پایان به برخی تحولات اداری و مالی دادگستری در سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امید می‎رود که دستگاه جدید بتواند در محیطی سالم و قاطعانه به امور مردم رسیدگی کرده و سابقه‎ای درخشان از خود بر جای بگذارد.