تقویت سیاست جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند/ اروند، کیش میشود؟

خورنا: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم تقویت سیاست جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند (آبادان – خرمشهر) تاکید کرد.

سید مرتضی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه خوب شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در بحث گردشگری در زمینه های تاریخی، فرهنگی و حتی دفاع مقدس گفت: برخورداری این مناطق از خطوط مواصلاتی اعم از هوایی، دریایی،ِ زمینی و ریلی و توجه جدی به آنها می تواند علاوه بر جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری را نیز موجب شود.

وی همچنین با اشاره به برخورداری این شهرها از وجود سه رودخانه اروند و بهمنشیر در آبادان و کارون در خرمشهر بر رونق گردشگری آبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این مهم اقدامات اولیه صورت گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شرایط فیزیکی و ساختار ظاهری فرودگاه آبادان باید بهبود یابد، اظهار کرد: در زمان حاضر  رویکرد آژانس ها و دفاتر خدمات هوایی به سمت راه اندازی تورهای خارج از کشور است و این در حالی است که باید علاوه بر توجه به انگیزه های مادی، منافع ملی را نیز مدنظر داشت و تورهای های داخلی هوایی را نیز برنامه ریزی و اجرا کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: باید شرایط، فضا و چارچوب ظاهری فرودگاه آبادان تغییر و بهبود یابد.

وی با اشاره به استقبال عراقی ها از پروازهای هواپیمایی برای رفتن به مشهد مقدس جهت زیارت یادآور شد: این یک امتیاز و یک فرصت ویژه است که باید به خوبی آن را مدیریت و از آن بهره گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ارائه راهکارهای مناسب و استراتژیک می توان با ایجاد یک سری تغییر و تحول از این ظرفیت به خوبی بهره برد ضمن آنکه شرایط فیزیکی و ساختار ظاهری فرودگاه آبادان باید بهبود یابد .

نعمت زاده از افزایش پروازها به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق آزاد کیش و قشم و سایر شهرهای کشور به عنوان نخستین گام در جهت توسعه فعالیتها در بخش حمل و نقل هوایی و جذب گردشگر نام برد.