رشد ۸۶ درصدی حمل و نقل ریلی در بندر امام

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۸۶ درصدی حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در هفت ماه گذشته خبر داد.

علیرضا خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: با بارگیری بیش از ۱۴ هزار و۵۰۰ واگن جهت حمل و نقل انواع کالا طی هفت ماهه سال جاری، بهره‌گیری از توان حمل و نقل ریلی طی هفت ماهه نخست سال جاری ۸۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه درسال گذشته نشان می‌دهد.
وی در ادامه وزن کالاهای جابه‌جا شده از طریق واگن را طی این مدت بیش از ۷۷۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: این مقدار بیش از ۷۷ درصد رشد در مقیاس وزن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان حمل یکسره و حمل از انبار  انواع غلات، روغن‌های گیاهی و صنعتی، پودر آهن، کود شیمایی و آهن آلات را از جمله کالاهایی برشمرد که طی این مدت توسط واگن بارگیری شده و در خصوص افزایش این نوع حمل و نقل در منطقه ویژه  اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: اقبال و توجه وارد کنندگان کالا به حمل و نقل ریلی از جمله شرکت‌های فولاد خوزستان، پشتیبانی امور دام کشور، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  جهت حمل محموله‌های وارداتی از طریق راه آهن باعث رشد چشم گیر جابه‌جایی ریلی در این مجتمع بندری شده است.
خجسته، گستردگی بیش از ۱۲۰ کیلومتر راه آهن داخلی در سطح مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اتصال به راه آهن سراسری کشور، وجود راه آهن در اکثر مراکز جمعیتی و مصرف در نیمه غربی کشور و هزینه کمتر حمل با واگن نسبت به کامیون را از دلایل توجه  واردکنندگان کالا به حمل و نقل ریلی عنوان کرده و بیان داشت: پیش بینی می‌شود استفاده از حمل کالا با واگن طی ماه‌های آینده رشد بیشتری پیدا کند.