انتقاد رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بهبهان از شیوه اجرای پروژه آب و فاضلاب

خورنا: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بهبهان از شیوه اجرای پروژه آب و فاضلاب انتقاد کرد.

علی آقاجری ، رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بهبهان در گفتگو با خبرنگار بهبهان نیوز ضمن موافقت با کلیات پروژه آب و فاضلاب گفت: هر طرح برای به نتیجه مطلوب رسیدن باید با مطالعه انجام شود .

آقاجری ادامه داد: ما استقبال می کنیم و دست هر مسئولی را می بوسیم که یک پروژه ملی را با این وسعت و با توجه به مشکلات و محدودیتهای دولت بتواند در شهرستان اجرا کند ولی انتظار داریم پروژه با کار کارشناسی و با مطالعه دقیق  چه در زمینه طراحی و چه در زمینه اجرا انجام شود.

وی مشکل اصلی پروژه را عدم ساخت تصفیه خانه دانست و افزود: سوالی که مطرح است  این است که معلوم نیست بعد از اتمام مرحله لوله گذاری و زمان بهره برداری این پروژه برای دفن بهداشتی این فاضلابها طرحی اندیشیده شده است یا خیر ؛آیا تصفیه خانه ای پیش بینی شده است  ، آیا فاضلاب در طبیعت  رها خواهد شد ، این موضوع هنوز برای ما در حاله ای از ابهام است و باید شفاف شود .

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بهبهان همچنین گفت :انتظار داریم که این مسئله با ساخت تصفیه خانه از ابهام خارج و موجبات امیدواری شهروندان را فراهم نماید و افزود:اگر این پروژه عظیم با صرف هزینه میلیاردی بدون ساخت تصفیه خانه ، عقیم رها شود در آینده خدای ناکرده به فاجعه ای زیست محیطی دچار خواهیم شد.

آقاجری تاکید کرد: مطالعه و پیگیری لازم برای پایان پروژه لوله گذاری به شدت احساس می شود.

عدم تعریف برنامه زمانبندی صحیح برای پروژه آب و فاضلاب به چشم می خورد

علی آقاجری به خبرنگار بهبهان نیوز گفت:  در خصوص پروژه ضمن تقدیر و تشکر از همه  دست اندر کاران فعلی و قبلی که زحمت کشیدند و باعث شدند که این پروژه عظیم و بنیادی در شهر بهبهان اجرا شود ، به عنوان عضو کوچکی از جامعه فنی شهر و عضو شورای شهر انتظار داریم که پروژه اولا طی یک برنامه زمانبندی انجام شود زیرا متاسفانه به نظر می رسد برنامه زمانبندی برای این پروژه خوب تعریف نشده است.

وی با ابراز تاسف ادامه داد: به گفته یکی از دوستان تمام شهر شخم زده شده ولی چه برنامه ای برای مرمت و بازسازی مکانهای تخریب شده پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بهبهان تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کنده کاریهای فراوان و بعضاعدم مرمت صحیح و وجود گرد و خاک در کل خیابانهای شهر ، پروژه به یک مشکل زیست محیطی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: این انتقادها به منزله دخالت در کار سازمانهای دیگر نیست بلکه وظیفه ای است که نفس شورا به عهده ما گذاشته است .شورای شهر فقط شورای شهرداری نیست شورایی برای کل شهر است ، چرا که شهر یک مجموعه یکپارچه ای است که ایراد در یک قسمت کل بدنه شهر را دچار مشکل خواهد کرد . به همین خاطر این انتقادها در جهت کمک به دیگر سازمانها بیان می شود .

آقاجری گفت : مشکلات موجود پروژه آب و فاضلاب عبارتند از :

-عدم ساخت تصفیه خانه جهت تصفیه فاضلاب جمع آوری شده از سطح شهر

-عدم زمانبندی دقیق برای سیکل شروع حفاری تا زمان مرمت و بازسازی مکانهای تخریب شده

-و جود گرد غبار براثر حفاری ها که مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است

-نوارهای حفاری که گاها چندین ماه به همان حال رها شده و خودروهای شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است

-مراعات نکردن اصول فنی در زمان ترمیم نوارهای حفاری در خصوص هم سطح کردن اسفالت ، غرق آب کردن نوارهای حفاری جهت نشست نکردن اسفالت و …

آقاجری ادامه داد: درست است که هر قرار دادی تحویل موقت و تحویل نهایی دارد اما وقتی ما در زمان اجرا نکات فنی را رعایت نکنیم کجا خواهیم توانست دو سال بعد به دنبال پیمانکار بگردیم که مشکلات را رفع کند .پس باید با سختگیری های لازم در همین زمان جلوی مشکلات آینده را بگیریم .

وی تصریح کرد : این موضوع هم باید روشن شود که پروژه متعلق به شرکت فاضلاب است .ولی متاسفانه مردم مشکلات را از چشم شورا و شهرداری می بینند .

آقاجری در پایان گفت این مطالب در جلسات مختلف با این عزیزان مطرح شده است ولی یک بار دیگر می گوییم که مسئولین امر پروژه آب و فاضلاب هر چه سریعتر و با کیفیت بهتر و زمانبندی صحیح کار را به انجام رسانند.

با توجه به نزدیکی به سال جدید و سفرهای نوروزی و ورود مسافران نوروزی از جای جای ایران عزیز به شهرمان انتظار داریم که مشکلات موجود خیابانها اعم از عدم اسفالت صحیح نوارهای حفاری که به عهده آب و فاضلاب است و چاله هایی که در مسیر خیابنها است و وظیفه شهرداری است هر چه سریعتر مرمت شود.