سازمانی که نمی تواند یک کنسرت را مدیریت کند چگونه می خواهد آبادان و خرمشهر را مدیریت کند؟

خورنا: نماینده مردم آبادان ادامه داد: متاسفانه مدیریت شهری در این رابطه ثبات و قدرت ندارد. پرونده دو کنسرت قبلی پیش من است.کنسرت آبادان

به گزارش خورنا به نقل از فیدوس، عصر دیروز جلسه ای با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر آبادان و دکتر دهدشتی نماینده مردم آبادان در ساختمان خانه مردم برگزار شد. در این جلسه هنرمندان نسبت به روند مخالفت های سازمان یافته با اجرای برنامه های فرهنگی از جمله لغو مکرر کنسرت ها در شهر آبادان اعتراض کردند و موضع دکتر دهدشتی را به عنوان نماینده مردم آبادان جویا شدند.

این فعالان با اشاره به تعطیلی کنسرت‌های اخیر در آبادان اظهار داشتند: بدعت‌های جدید در عرصه فرهنگ و هنر زمینه را برای فعالیت هنرمندان آبادانی نا امن کرده است.
هنرمندان با انتقاد از ناامنی فضای فرهنگی‌هنری امروز آبادان بیان داشتند: اگر قرار است در آبادان حکومتی خودمختار با چارچوب‌های طالبانی تشکیل شود بگویید ما هم بدانیم. عده ای با بی اعتنایی به قانون جاری در نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به بهانه فسق و فجور کنسرت تعطیل می کنند. چه تضمینی وجود دارد که همین افراد فردا به بهانه پیدا شدن تار مویی خیابان نبندند و پس فردا ارگان‌ها را به آتش نکشند.
فعالان فرهنگی هنری آبادان افزودند: ما اهل جنجال و خشونت نیستیم و اصلا استفاده از ابزار خشونت را بلد نیستیم. ابزار کار ما ابزار هنر در راستای ترویج فرهنگ است. فقط می گوییم اگر قرار است عده‌ای معدود که تعدادشان از تعداد انگشتان دست کمتر است با ایجاد ارعاب و اعمال فشار مدیریت شهر را در دست بگیرند و قدرتی برای مهار آنها وجود ندارد بگویید، شاید ساک‌مان را برداشتیم و از این شهر رفتیم.

پس از صحبت های فعالان فرهنگی، سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه در هر شهر و کشور وجود دارد گفت: سلیقه ها متفاوت است ولی نهایتا این قانون است که تعیین تکلیف می کند. من خودم از این وضعیت ناراحت و نگران هستم.

وی افزود: قانون ضوابط دارد و قانون مشخص کرده که چه کاری باید انجام شود یا نشود. البته هر شهری ملاحظات خودش را هم دارد و همیشه همین طور بوده است. اما اشکال کار وقتی است که سلیقه های انحصاری، اجرایی می شود.

دهدشتی در واکنش به پرسشی مبنی اینکه چرا به اتفاقات اخیر عکس‌العمل نشان نداده است گفت: ما قانون گذار هستیم و قرارنیست پیگیری‌هایمان را از طریق میتینگ و سخنرانی بیان کنیم! این چه چیزی را حل می کند؟

سیدحسین دهدشتی با اشاره  به لغو کنسرت احسان خواجه امیری افزود: الان موضوع از دست خارج شده و یک عده کل جریان را تعطیل کرده اند. من با فرماندار، رییس اداره اطلاعات، مدیرعامل منطقه آزاد اروند صحبت کردم. فرماندار خیلی محکم پای کار آمده بود و از اجرای کنسرت پشتیبانی کرده بود. اما اشتباه از سازمان منطقه آزاد اروند بود که ابتدا تاکید داشتند برنامه اجرا شود اما بعد عقب نشینی کردند و برنامه لغو شد. آنها می توانستند آرام و بی صدا ملاحظات را مدیرت کنند که متاسفانه نکردند. من به آنها گفتم اگر شما نمی توانید این موضوع را مدیریت کنید چه طور می خواهید دو شهر آبادان و خرمشهر را مدیریت کنید؟

نماینده مردم آبادان ادامه داد: متاسفانه مدیریت شهری در این رابطه ثبات و قدرت ندارد. پرونده دو کنسرت قبلی پیش من است. در کنسرت قبلی ( کنسرت مجید خراطها) مجوز را آقای شهردار داده بود. و حتی برای پرسنل اش سهمیه خواسته بود اما بعد کنار کشید. نامه های پاراف شده اش موجود است. استاندار هم در این زمینه خیلی گله مند بود. ایشان گفتند من نگفته ام با برگزاری کنسرت مخالفم.

دکتر دهدشتی درباره پیامک های ارسالی معترضین به برگزاری کنسرت گفت: کسی حق ندارد شهر را ملتهب کند. هر کس هر سمتی که در این شهر داشته باشد. حق ندارد در این شهر مرزی اغتشاش ایجاد کند. باید با چنین اشخاصی برخورد شود.

وی تاکید کرد: ارسال پیامک از یک سامانه شناسنامه دار برای تحریک مردم جرم است و باید پیگیری شود

نماینده مردم آبادان درباره نقش شورای فرهنگی عمومی در لغو این کنسرت گفت: در رابطه با این موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار نشده و تنها یک کمیته سه نفره با این برنامه مخالفت کردند.

دهدشتی با بی نظمی دانستن مشکل به وجود آمده گفت: این بی نظمی‌ها موقعیت شهر را به خطر می اندازد و اگر ملاحظاتی هم بود می توانست بهتر مدیریت شود. او از همگان خواست فضا را آرام کنند، چرا که التهاب به شهر ضربه می زند و سرمایه گذاران را از شهر می راند.

گفتنی است در جلسه روز گذشته تعدای از کودکان معلول ذهنی موسسه پروانه های اروند که قرار بود عواید یک شب برگزاری کنسرت خواجه امیری به آنها تعلق گیرد نیز به ساختمان خانه مردم آورده شده بودند.