امام جمعه آبادان: دستگاه قضایی باید نظریه‎پرداز باشد

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: نظریه‌پردازی از منابع حقوق است و دستگاه قضایی باید بتواند نظریه‎پردازی قضایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در جلسه معرفی رئیس جدید دادگستری آبادان اظهار داشت: قانون، حکم و رویه قضایی که همان نظریه‌پردازی است از منابع حقوق است و مسئولان دستگاه قضایی باید بتوانند نظریه پردازی قضایی انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه امر قضاوت بسیار مهم و خطیر است، افزود: نظریات قضایی و حقوقی زیرساخت‎ها و منابع تأمین کننده قضاوت هستند.
امام جمعه آبادان در ادامه خاطرنشان کرد: نظریه پردازی قضایی باعث برقراری سلامت اجتماعی می‌شود.
محمدی اصفهانی تصریح کرد: نظریه‌پردازان در تمام زمینه‎های علمی محدود هستند اما در امر قضا، همه شخصیت‎های حقوقی و قضایی کشور باید نظریه پرداز حقوقی و قضایی باشند.
وی تأکید کرد: این کار از کارهای حیاتی و اساسی حقوق‎دانان است.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه حجم کار در دستگاه‎های قضایی بسیار سنگین است، گفت: دستگاه سابق دادگستری آبادان در زمان تصدی با فاصله گرفتن از حاشیه‎ها و تأثیر نگرفتن از جو حاکم به کار خود ادامه داد و نشان داد که دستگاهی با صلابت است.
وی ادامه داد: مسئولان سابق دادگستری آبادان در اداره امور این شهرستان نقش محوری داشته و تنها با تئوری‎های قضایی کار می‎کردند.
محمدی اصفهانی گفت: با توجه به حساسیت اداره امور کشور در دوره‎ای که دشمنان اسلام به فکر تجاوز به کیان کشور اسلامی هستند، قاطعیت و پیروی از اصول نظام جمهوری اسلامی باید از مهمترین ویژگی‎های دستگاه‎های قضایی کشور باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *