روایت نیویورک تایمز از ناکامی آمریکا در برابر سپاه

خورنا: روزنامه نیویورک تایمز به قلم یکی از مشاوران سابق وزارت امور خارجه آمریکا  از ناکامی این کشور در تقابل با سپاه پاسداران نوشت.
به گزارش خبرنگار پیام نو  آبراهام دیوید سوفر از مقامات سابق وزارت امورخارجه آمریکا و نویسنده نیویورک تایمز در بخشی از این مقاله نوشته است:«استراتژی آمریکا در قبال ایران برای چندین دهه با نقصی عمیق همراه بوده است و درقبال عملکرد سپاه پاسداران هم ناموفق بود.»
دیوید سوفر با اشاره به فشار آمریکا برای ممانعت از حضور  ایران در نشست ژنو ۲ نوشت:«جان کری” وزیر خارجه آمریکا سعی کرد تا درباره سوریه  با جواد ظریف صحبت کند ولی وزیر خارجه ایران به وی گفته بود که او اجازه صحبت درباره سوریه یا برنامه موشکی ایران را  ندارد.»
نویسنده این روزنامه بدون اشاره به تکذیب این ادعای کری از سوی ظریف نوشته است:« دولت ایران به ریاست جمهوری “حسن روحانی” به مذاکره درباره توافق هسته ای ادامه می دهد که در ماه مارس دوباره برگزار می شود. آمریکا چطور می تواند با ریاست جمهوری ایران به توافق هسته ای برسد وقتی که سپاه پاسداران درمنطقه تاثیرگذاراست. پاسخ این سئوال از نظر سیاست آمریکایی این است که ایالات متحده باید به مذاکرات هسته ای ادامه دهد و همزمان درمقابل سپاه پاسداران عقب نشینی کند.»
نویسنده این روزنامه با حمایت از توافق هسته ای با ایران به سوابق درگیری نظامی آمریکا با ایران و سپاه پاسداران به ویژه در سال ۱۹۸۷ اشاره کرده و نوشته است:« سپاه نقش مرکزی در ایجاد تاثیرگزاری ایران در کشورهای شیعه چون لبنان ، عراق و سوریه داشته است. امروز نقش استراتژیک سپاه پاسداران قابل توجه است ولی برخلاف سال ۱۹۸۷ ایالات متحده قادر به پاسخ گویی به این نقش سپاه نیست»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *