لزوم فعالیت شهرداران و شورای شهر اهواز در شهرسازی و معماری

خورنا: مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرداران و شورای اسلامی شهر اهواز تلاش بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا هوایی در نشست خبری که عصر امروز در ساختمان راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوزستان در حوضه مهندسی پیشرفت‌های زیادی داشته که بیشتر این پیشرفت‌ها در باسازی مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس که تمام دستگاه‌های اجرایی کشور با همکاری هم انجام داده‌اند قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که در حضور شهرداران داشتم یکی از شهرداران استان به من پیشنهاد داد که علاوه بر نظارت مرحله‌ای که بر روی ساخت و سازها می‌شود می‌توانیم یک ناظر مقیم در محل ساخت و سازها داشته باشیم تا به این شکل بر روی کار کیفی ساخت و سازها به شکل بهتری نظارت انجام شود که با آن موافقت کردم.

مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه وشهرسازی با اشاره به انبوه سازان بیان کرد: وزارت راه از فعالیت انبوه سازان در کشور حمایت می‌کند اکنون نیز در خوزستان پروژه‌های زیادی در اختیار انبوه سازان قرار دارد که در حال کار بر روی آنها هستند و عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در دهه آینده با آن روبرو هستیم مشکل سست بودن خاک‌ها است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌خواهند شهرها را در عرض گسترش دهند که این کار نیازمند گودبرداری است و در جایی که خاک آن برای گود برداری سست است شهرداری‌ها وظیفه دارند این موضوع را به ناظر ساختمان بگویند تا آنها برای این موضوع راه حلی پیدا کنند.

هوایی خاطرنشان کرد: خوزستان به دلیل بازسازی سریعی که پس از جنگ داشت ساختار مشخصی در موضوع ساخت و ساز ندارد و این موضوع از پیچ استادیوم تا سه راه خرمشهر قابل مشاهده است ولی در منطقه کیان پارس وضعیت فرق می‌کند و بهتر است و این موضوع می‌طلبد که شهرداران و شورای شهر اهواز تلاش بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری انجام دهند.

وی در پایان از رسانه‌ها در خواست کرد: نشریات در حوزه مهندسی بومی در استان فعال‌تر شوند زیرا خوزستان با این تعداد خبرنگارانی که دارد می‌تواند در بخش موضوعات مهندسی بومی عملکرد بهتری داشته باشد.