امام جمعه آبادان: کنسرت های موسیقی بخشی از شبیخون فرهنگی دشمن است/ بهتر است در سراسر کشور لغو شود

خورنا: دشمن با همه توان در تلاش برای منحرف کردن جوانان از راه دین و قرآن است و هم اکنون چه چیزی بهتر از کنسرت های موسیقی مجوز دار، که با خیال راحت استراتژی های خود را در قالب شعر و موسیقی به خورد جوانان دهند…

خبرگزاری حوزه در خصوص لغو کنسرت احسان خواجه امیری با امام جمعه آبادان گفتگویی انجام داده که خورنا  آن را صرفا جهت آشنایی مخاطبان با دیدگاه های ایشان منتشر می کند.

 امام جمعه آبادان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با مسؤولان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: بلافاصله پس از دیداری که با طلاب مدارس علمیه و سایر جوانان حزب اللهی شهرستان داشتم، به دفتر ریاست منطقه آزاد اروند رفته و جزئیات و عواقب مسأله را برای آنها بیان کردم، و خوشبختانه پس از صحبت های مکرری که به بیش از دو ساعت به طول انجامید، مصوب شد برگزاری کنسرت «احسان خواجه امیری» در منطقه آزاد اروند لغو شود.

 

امام جمعه آبادان، با تأکید بر این که نظر استاندار خوزستان نیز بر عدم برگزاری این مراسم است، بیان داشت: امروز نیز در دیداری که با استاندار خوزستان داشتم، با اجرای این برنامه مخالف بود ؛ چرا که به عقیده آقای مقتدایی، برگزاری این کنسرت با ایام فاطمیه نزدیک بوده و اجرای این برنامه ممکن است خلاف موازین شرعی باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با بیان این که خروجی کنسرت های اجرا شده در سالهای گذشته، بسیار نامطلوب بوده، اظهار داشت: در سالهای گذشته، همه تلاش مجموعه های فرهنگی و حوزوی این بود برگزاری کنسرت های موسیقی بدون حاشیه و با فضایی کاملا سالم برگزار شود، اما متأسفانه به دلیل این که افراد خاصی حامی و مدعوین این گونه برنامه ها بودند، خروجی سالم و صالحی به دست نمی آمد.

 

امام جمعه آبادان، خطاب به بانیان و مسؤولان اصلی اجرا کننده این گونه برنامه ها، گفت: معمولا افرادی که حامی و اجرا کننده این گونه کنسرت ها هستند، نه تنها نگاهشان به ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها نیست، بلکه در تلاش برای استفاده ابزاری از آنها در راستای کسب درآمدهای میلیاردی هستند.

 

 وی در ادامه افزود: در واقع هیچ اصولی برای بانیان این گونه کنسرت ها مهم نیست، از اصول اخلاقی و عرفی گرفته تا موازین مقدس شرع اسلام، و غالبا آنچه برای مسئولان این مراسم مهم است، کسب درآمدهای مالی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور، در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه «چرا مسؤولان مربوطه از همان ابتدا با اجرای چنین کنسرت هایی مخالفت نمی کنند؟»، گفت: مدیران اجرایی کنسرت ها در ابتدا به سراغ کسب مجوز نمی روند، آنها در گام نخست اقدام به تبلیغات گسترده در فضای شهری و فروش بلیط می کنند و پس از آن سراغ مسؤولان رفته و بیان می کنند اگر مجوز ندهید، افکار عمومی را علیه شما تحریک می کنیم؛ بر همین اساس نیز مسؤولان ذی ربط اقدام به صدور مجوز می کنند.

 

امام جمعه آبادان، با تأکید بر این که وجود شادی و نشاط در فضای شهری یکی از ضروریات جامعه اسلامی است، بیان داشت: بارها به مسؤولان فرهنگی در برگزاری و ارائه ایده در راستای اجرای برنامه های شاد و مفرح در سطح شهر، اعلام آمادگی کردیم و  مدارس علمیه آبادان نیز، بارها به صورت خودجوش اقدام به برگزاری جشن ها در اعیاد مختلف کرده اند، اما برخی ها برگزاری مراسم های شاد و مفرح را با مسایلی دیگر اشتباه می گیرند و خیال می کنند تنها با فراهم نمودن زمینه های گناه می توان شاد بود!

 

وی با بیان این که درخواست قشر زیادی از مردم بر لغو این گونه برنامه های گناه آلود است، اظهار داشت: هم اکنون به کرات مشاهده می شود که خانواده های مذهبی به ویژه خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، به روحانیان می‌‌گویند «مگر شما دم از امر به معروف و نهی از منکر نمی‌زنید! پس چرا نسبت به اجرای این کنسرت های موسیقی هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهید؟»؛ بر این اساس روحانیت، با پیش زمینه ای که از برگزاری این گونه کنسرت های موسیقی در ذهن داشته، اقدام به صدور بیانیه مبنی بر تعطیل کردن آنها می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، اجرای کنسرت های موسیقی را بخشی از شبیخون فرهنگی دشمن عنوان کرد و بیان داشت: دشمن با همه توان در تلاش برای منحرف کردن جوانان از راه دین و قرآن است و هم اکنون چه چیزی بهتر از کنسرت های موسیقی مجوز دار، که با خیال راحت استراتژی های خود را در قالب شعر و موسیقی به خورد جوانان دهند و آنها را آرام آرام از راه اسلام جدا کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با بیان که اجرای کنسرت های موسیقی جز فساد و گناه نتیجه دیگری ندارد، بیان داشت: از آنجایی که مضرات کنسرت ها  به مراتب بیشتر از فواید آن است، بهتر است عزمی ملی در راستای لغو کلیه کنسرت های موسیقی در سراسر کشور جزم شود و به طور جدی با این مهم برخورد کنند.