افتتاح بزرگراه آبادان – ماهشهر در دهه فجر

خورنا: نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از افتتاح بزرگراه آبادان ـ ماهشهر در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالله کعبی در حاشیه بازدید از جاده آبادان ـ ماهشهر که با حضور معاون وزیر راه و ترابری کشور، مدیرکل راه و ترابری استان، پیمانکار و مجری طرح و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهرهای آبادان و ماهشهر انجام شد، اظهار داشت: جاده موسوم به مرگ آبادان ـ ماهشهر چهار سال است که بلاتکلیف و ناتمام مانده و در آن روزانه حوادث و تصادفات بسیار ناخوشایندی رخ می‌دهد که کشته شدن ۱۰ نفر حادثه اخیر از جمله آن است.
وی افزود: اگر بر حسب وعده مسئولان بخواهیم ارزیابی کنیم این جاده بایستی دو سال پیش افتتاح می‌شد اما واقعیت چیز دیگری است.
به گفته نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه این جاده کاملاً هموار و فاقد حتی یک تپه خاکی بوده عجیب است که این همه زمان باید مردم در انتظار افتتاح جاده دوم این مسیر باشند.
وی با اشاره به اینکه با تذکرات داده شده مقرر شده که مطالبات سال‌های گذشته مربوط به این پروژه پرداخت شود، گفت: در این راستا با سفر معاون وزیر راه و ترابری کشور و طی بازدید از این جاده میزان یک هزار تن قیر به‌منظور سرعت‌بخشی به اتمام پروژه اختصاص یافت.
کعبی اضافه کرد: همچنین این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیون تومان تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه در هر فاز، ۱۵ کیلومتر از پروژه اجرایی می‌شود افزود: ۴۵ کیلومتر باقیمانده از جاده آبادان ـ ماهشهر توسط مجری طرح که قرارگاه خاتم‌الانبیاء بوده با شتاب هر چه تمام در حال انجام است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: فاز نخست این جاده تا پایان آذرماه، فاز دوم تا پایان دی‌ماه و فاز پایانی این جاده تا بهمن‌ماه، همزمان با دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ادامه تصریح کرد: در این دیدار همچنین ۱۰ میلیارد ریال به‌منظور بهسازی، تعریض و شانه‌سازی مسیر قدیمی این جاده اختصاص داده شده که آن نیز مجدداً ترمیم شود.
کعبی گفت: با اینکه تلفات و خسارات جانی و مالی به وقوع پیوسته در این جاده غیرقابل جبران است اما امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *