شاعر برگزیده بهبهانی: شعر کوتاه دویدن بر لبه تیغ است

خورنا: شاعر برگزیده بهبهانی در رابطه با شعر کوتاه گفت که این‌‌گونه سبک شعر دویدن بر روی لبه تیغ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، سعید محمدحسنی ظهر امروز در مراسم “اشعار برگزیده” که با حضور مسئولان شهری در اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به استقبال بیشتری که در سال‌های اخیر به بخشی از شعر امروز به نام «شعر کوتاه» شده است، لازم است منتقدان و تئوری‌پردازان با دیدی کارشناسانه به ارزیابی آثار در این بخش همت بیشتری کنند.
وی تصریح کرد: برخی شاعران قصد دارند تنبلی ذهنی ـ زبانی خود را با روی آوردن به شعر کوتاه جبران کرده و پوشش دهند.
محمدحسنی با بیان اینکه برخی انضباط ذهنی برای ایجاد ساختارهای عمودی و افقی در شعر نداشته و به ناچار دیوار شعر را کوتاه می‌گیرند، بیان کرد: برخی افراد شعر کوتاه را در دفتر ثبت خاطرات احساسات فرو کوفته رمانتیک و زوزه‌های جنسی کرده‌اند.
این شاعر در ادامه افزود: شعر کوتاه باید خواننده را با بهتی عظیم تنها گذاشته تا خواننده خود درهای تأویل را بگشاید زیرا این زمینه ذهن گسترده، ناگفته‌های بسیار و کلمات کم می‌خواهد.
وی عنوان کرد: شاعرانی که ورزیدگی زبانی ندارند در شعر کوتاه به سرعت لو می‌روند زیرا شعر کوتاه تابلوسازی، کلمات قصار و شوخی‌های زبانی نیست.
محمدحسنی با اشاره به گفته پاسترناک مبنی بر اینکه شعر، “چسباندن آسمان در یک قفس است”، گفت: من نیز می‌گویم شعر کوتاه، مچاله کردن همان قفس در مشت است.
وی در خصوص کتاب‌های خود گفت: تاکنون دو مجموعه شعر به نام‌های «هی شب می‌پرد توی حرف‌هایم» و «ما برای اتفاق افتادیم» از من منتشر شده و مجموعه شعر جدیدم نیز در انتظار انتشار مانده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *