واکنش معاون وزیر شهرسازی به نماینده ماهشهر؟/ نریمان: طرح مسکن مهر اعتبارات دولتی ندارد

خورنا: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر اعتبارات دولتی ندارد گفت: این طرح باید با آورده مردم و تسهیلاتی که از سوی بانک ها داده می شود اجرا شود.

ˈمحسن نریمانˈ روز چهارشنبه در کارگروه مسکن خوزستان در محل استانداری خوزستان افزود: در طرح مسکن مهر تهیه زیرساخت ها شامل انشعابات برق ،گاز،تامین آب آشامیدنی و ساخت راه بر عهده دولت است.

وی با اشاره به اینکه مجموع آورد طرح مسکن مهر که توسط مالکین تامین می شود در کشور ۴۵ درصد از کل اعتبارات طرح بوده گفت: این در حالی است که پروژه های مسکن مهر کشور بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته اند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به اینکه اعتبارات امسال و سال آینده نیازهای طرح مسکن مهر را تامین نمی کند افزود: با عنایت به وضعیت اعتبارات نمی توانیم پروژه جدید در قالب طرح مکسن مهر را آغاز کنیم و باید به فکر اتمام پروژه های نیمه تمام باشیم.

نریمان با بیان اینکه اختصاص اعتبارات بانکی در طرح مسکن مهر بیش آورده مردم است خاطرنشان کرد که باید با اجرای طرح هایی در پروژه های مسکن مهر مردم را به سکونت دراین شهرک ها مشتاق کنیم.

وی با تاکید براجرای شبکه های ارتباطی و راه در پروژه های مسکن مهر گفت: برای استقبال بیشتر مردم از سکونت در طرح های مسکن مهر،ساخت جاده جدید شیرین شهر که فاصله این شهر را با اهواز به ۲۳ کیلومتر کاهش می دهد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد.

نریمان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به تعهدات دولت پیشین در خصوص پروژه های مسکن مهر عمل می کند بیان کرد: دولت یازدهم از ابتدای شروع فعالیت اعلام کرد که به تمامی تعهدات دولت قبل در پروژه مسکن مهر عمل می کند و تاکنون نیز بخش قابل توجهی از فعالیت های دولت یازدهم به ساماندهی و اتمام طرح های مسکن مهر اختصاص داشته است.

وی افزود: مسکن مهر تنها یک واحد ساختمانی نیست که افراد در آن سکونت داشته باشند بلکه باید تمامی زیر ساخت و مراکز خدماتی در مسکن مهر برای رفاه حال مردم ساخته شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید افزود: در طرح مسکن مهر دو میلیون واحد برای کل کشور تعریف شده که ۴۰۰ هزار واحد از این تعداد در شهر های جدید تعریف شده است.

در این نشست جمعی از مدیران استانی حضور داشته و مدیران شهرهای جدید شیرین شهر و رامین اهواز گزارشاتی از نحوه اجرای طرح های مسکن مهر دراین دو شهر جدید ارائه دادند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *