لزوم ایجاد محل دفن مناسب برای زباله‌های شهری در هندیجان

خورنا: معاون فرماندار هندیجان از شهرداری خواست که محل مناسبی برای دفن زباله‌ها در این ارتباط در نظر بگیرد.

عبدالحسن دریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با بیان اینکه مانور بهداشت عمومی همزمان با سراسر استان در این شهرستان به ‌مدت یک هفته در حال اجراست، اظهار کرد: در جامعه، توجه به امر بهداشت و نظافت از مهمترین و نخستین شاخصه‌های پیشرفت و توسعه آن جامعه به شمار می‌رود و به ویژه در جوامع اسلامی و کشور ما که باید به این امر توجه و اهمیت بیشتری داد.

وی ادامه داد: این همایش بزرگ از سوم اسفندماه در این شهرستان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در آن ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی هندیجان حضوری چشمگیر به هم می‌رسانند.

معاون فرماندار هندیجان با تاکید بر تقویت حضور مردم در این مانور همگانی عنوان کرد: باید امنیت بهداشت اجتماعی را هر چه بیشتر فراهم کرد و این موضوع به ویژه با توجه به قرار داشتن در پایان سال و در آستانه حضور مسافران نوروزی در استان رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: تقویت بهداشت و نظافت عمومی در جامعه به مراتب موجب ایجاد نشاط و شادابی بین مردم به ویژه جوانان خواهد شد و آن‌ها را برای پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی دلگرم‌تر خواهد کرد.

دریایی تصریح کرد: حضور ساختارهای دولتی و غیردولتی در این مانور همگانی ضروری‌ است زیرا بهداشت عمومی در شهرستان با وجود همکاری و تعامل همه بخش‌ها میسر خواهد شد.

وی گفت: شهرداری، بخشداران، دهیاران، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و سپاه و نیروی انتظامی و … باید در این زمینه نقشی اساسی ایفا کنند و شهروندان را به همتی جمعی فراخوانند.

معاون فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و البته نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر، ارگان‌های مختلف اجرایی و مردم را برای حضور در فراخوان دعوت کرد.

وی عنوان کرد: پیام‌های بهداشتی باید در طول این یک هفته و البته تا پایان سال بین مردم توزیع شود و در محیط‌های ورزشی، مدارس، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، امامزاده‌ها، پایانه‌های درون و برون‌شهری، بازارچه و مساجد و همه اماکن دیگر برای تاکید بر امر بهداشت و نظافت عمومی تبلیغ شود.

دریایی همچنین از شهرداری خواست که محل مناسبی برای دفن زباله‌ها در این ارتباط در نظر بگیرد تا هر چه بهتر موجبات امنیت بهداشت عمومی در منطقه فراهم شود.

وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر این کارگروه‌هایی انتخاب شوند که بحث نظافت عمومی در شهرستان را با جدیت دنبال کرده و وظایف را بین ارگان‌های مختلف اجرایی برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی تقسیم کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *