روحانی: مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران انجام خواهیم داد

خورنا: رییس جمهوری با بیان اینکه باید زنجیرهای به ناحق و ظالمانه تحریم را که ظالمان و مداخله گران بر دست و پای اقتصاد کشور ما بسته بودند، پاره کنیم، گفت: مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران انجام خواهیم داد.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جمع هزاران تن از مردم استان هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس با بیان اینکه باید خود را برای تحول بزرگ در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سیاست خارجی آماده کنیم، افزود: استان هرمزگان یکی از استان های بسیار مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ماست؛ استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله گران و استانی که وسیله اتصال جهان به ایران عزیز ما و حتی به کشورهای شمالی ایران درمنطقه آسیای مرکزی است.

روحانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه باید خودمان را برای یک تحول بزرگ در اقتصاد کشور در مسایل سیاسی و فرهنگی و در سیاست خارجی خود را آماده کنیم.

وی اظهار داشت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دولت کاملا خود را کاملا آماده کرده است که به این سیاست ها جامه عمل بپوشاند.

رییس دولت یازدهم افزود: در این سیاست ها، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود؛ اقتصادی دانش بنیان؛ طبق این سیاست، باید مسیر صادرات برای کالای ایرانی تسهیل شود و فرآورده های نفتی، پالایش، پتروشیمی و صنعت، توسعه یابد؛ طبق این سیاست باید مناطق آزاد ما و مناطق ویژه اقتصادی ما برای فعالیت بیشتر اقتصادی و صادرات خود را آماده کند.

وی اضافه کرد: طبق این سیاست باید بتوانیم با بیکاری و مساله آماده سازی اشتغال برای مردم و به ویژه جوانان عزیز خود را آماده کنیم.

روحانی افزود: شرایط ما امروز شرایطی است که همه بازرگانان جهان و سرمایه گذاران مسیر ایران را اتخاذ کرده اند ؛ شما روزانه می بینید که چه مقدارسرمایه گذاران خارجی ایرانیانی که در خارج از کشورهستند و همچنین کارآفرینان داخلی ما خودشان را برای سرمایه گذاری آماده می کنند.

روحانی تصریح کرد: ما می بایست زنجیرهای به ناحق و ظالمانه تحریم را که بر دست و پای اقتصاد کشور ما ظالمان و مداخله گران بسته بودند، پاره کنیم و بگشاییم که اولین قدم مهم در این مسیر برداشته شده است.

رییس جمهوری افزود: امروز در مساله خودرو سازی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و در بخشی از مسایل بانکی، بخش بزرگی از تحریم ها برداشته شده است.

** دولت قدمی از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: مردم عزیز و دلاور ایران و مردم بزرگوار هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند؛ دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد.

رییس جمهوری با تاکید بر این که تمام حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته ای محفوظ خواهد ماند، گفت: ما می خواهیم آن حقوقی که به ناحق توسط دیگران می خواستند از ملت ما سلب کنند مثل حق صادرات، حق آزادی تجارت، حق در زمینه مبادلات پولی و بانکی و حق توسعه و حقوقی که می خواست توسط مداخله جویان مورد تجاوز قرار گیرد، برای ملت خود تثبیت کنیم.

روحانی با تاکید بر این که دولت این قدم ها را با حمایت مردم برمی دارد، اظهار داشت: ما مذاکرات نهایی را با قدرت های بزرگ برای حل و فصل مسایلی که مربوط به مسایل هسته ای است و از جمله برداشتن همه تحریم هایی که به ناروا علیه ملت ایران وضع شده بود، قدم نهایی را آغاز کردیم.

رییس جمهوری اظهار داشت: دور اول مذاکرات را به خوبی مسوولان مربوطه انجام دادند و این مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران و حقوق ملت ایران به حول و قوه الهی و با حمایت مردم انجام خواهیم داد.

*** همه باید دست به دست هم دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روحانی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت ایران قول داده است که همه مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی باید برخوردار شوند و در این راستا فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد.

وی یادآور شد: همه مردم عزیز ما، همه مسلمانان ما، همه آنهایی که گوینده لااله الا الله، محمد رسول الله (ص) هستند همه برادر و در کنار یکدیگر هستیم.

روحانی اضافه کرد: همه آنهایی که به خدا و پیامبر، راه قرآن مسیر رسالت اهل بیت راه خود را آغاز کرده اند همه آنها مومن هستند و همه آنها برادرند و دست به دست هم باید بدهیم و از مسیری که مسیر سختی است که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند به حول و قوه الهی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در هر استانی برای اشتغال وحرکت اقتصادی، مردم استان حق تقدم دارند، اظهار داشت: در تمام استان ها اگر مسولین معتقدند در بعضی تخصص ها نیازمند هستند و از استان های دیگر افراد مشغول کار شوند، اشکالی ندارد اما همزمان باید وسیله تخصص و اشتغال مردم بومی آن استان را آماده و مهیا کنیم؛ بنابراین تاکید می کنم بر این که باید در هر استانی از جمله هرمزگان بدانیم برای کار، اشتغال، فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی مردم خود آن استان دارای حق تقدم هستند.

**به همه آنها که نیازمندند یارانه نقدی پرداخت خواهد شد

رییس جمهوری گفت: نکته بعدی که در اینجا اشاره می کنم و در فرصت های بعدی برای مردم ایران توضیح خواهم داد مساله مرحله بعدی در هدفمندی یارانه ها است.

روحانی افزود: اولا به مردم ایران به صراحت عرض می کنم همه آنهایی که به یارانه نقدی در زندگی خودشان نیازمند هستند، این حق سلب نخواهد شد و برای آنها ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: طبق قانونی که اخیرا مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است همه آنهایی که نیازمند و متقاضی هستند، یارانه نقدی پرداخت خواهد شد البته معیاری از دیدگاه افرادی که ممکن است نیازی به این یارانه نداشته باشند یا داشته باشند از طرف دولت طبق قانون مشخص خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: اما همه بدانید در مرحله آینده، هدف دولت عمدتا مساله رونق تولید در این کشور، اشتغال، امنیت غذایی برای مردم به ویژه قشرهای آسیب پذیر و مساله سلامت برای مردم است.

روحانی ادامه داد: انشاءالله دولت در قدم های بعدی هم در زمینه بیمه سلامت و هم در زمینه امنیت غذایی که اقشار آسیب پذیر جامعه نسبت به کالاهای اساسی و مواد غذایی ضروری خیال راحت تری داشته باشند و بدانند که دولت در زمینه امنیت غذایی همه توان خود را به کار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مردم در زمینه سلامت، بهداشت و درمان مشکلات فراوانی دارند از جمله مشکلات در همین استان هرمزگان است که انشاء الله در زمینه تجهیز بیمارستان ها و تکمیل بیمارستان ها در سال آینده قدم های موثری برداشته خواهد شد و این برنامه ها توسط همکاران من به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس جمهوری یادآور شد: بنابراین در زمینه هدفمندی یارانه قدم جدیدی برداشته خواهد شد و توسط مسوولین برای مردم عزیز ایران توضیح خواهد اما اقشار نیازمند بدانند که هم یارانه نقدی استمرار برای آنها پیدا خواهد کرد و در کنار آن در بحث امنیت غذایی ، بهداشت و درمان قدم های موثری برداشته خواهد شد.

***شکوفایی سواحل جنوب و جزایر جنوب در مناطق خلیج فارس و دریای عمان

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استان هرمزگان گفت: به شما مردم عزیز اعلام می کنم، یکی از هدف های دولت تدبیر و امید، شکوفایی سواحل جنوب و جزایر جنوب در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شما می دانید همه جای دنیا، سواحل دریا جزو آبادترین مناطق آن کشور است ؛ سواحل شمالی ما از آبادانی نسبی برخورداند اما سواحل جنوبی کشور ما که سواحل عظیمی حدود ۲ هزار کیلومتر است، نیاز به برنامه ریزی و توسعه دارد.

رییس جمهوری تصریح کرد: در این سفر تصمیمات مهمی برای این استان اتخاذ خواهد شد؛ هم برای توسعه صنعت و هم بنادر استان؛ چه صنعت فولاد و چه کشتی سازی؛ استان هرمزگان یکی از قطب های بسیار مهم فولاد کشور در آینده نزدیک خواهد بود.

روحانی اظهار داشت: ظرف چهار تا پنج سال آینده، هم ظرفیت فولاد در این استان و هم تولید که امروز حدود ۳.۵ میلیون تن است به حدود ۱۰میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، همه تسهیلات لازم را دولت در اختیار قرار خواد داد تا کارفرینان در این زمینه فعال شوند.

رییس جمهوری اضافه کرد: در کنار این بخش ها، صنعت کشتی سیازی توسعه خواهد یافت؛ البته در کنار آن مسایل شیلات، صیادی و آبزیان که استعداد زیادی در این استان وجود دارد نیز قدم های مهمی برداشته خواهد شد.

** جاسک تبدیل به یک بندر بسیار مهم خواهد شد

روحانی ادامه داد: برای احیای سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان مخصوصا سواحل مکران برنامه ریزی مفصلی انجام شده است و انشاء الله جاسک در آینده تبدیل به یک بندر بسیار مهم خواهد شد که قدم های اولیه و تصمیمات لازم در همین سفر اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت بنادر این استان مخصوصا در بندر عباس، بندر شهیدرجایی و بندر شهید باهنر توسعه پیدا کند؛ دراین سفر برنامه ریزی خوهد شد که ظرف دولت یازدهم قدم هایی برداشته شود که ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از ۸۰ میلیون به بالای ۱۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کند.

روحانی افزود: قدم هایی که در طول امسال، سال آینده و سال های بعد برداشته خواهد شد، استان هرمزگان را به طور کامل متحول خواهد کرد.

*** دولت به هر قولی که به مردم می دهد، در این دوره عمل می کند

رییس جمهوری بر اجرای طرح های دولت در استان هرمزگان بویژه احداث جاده ساحلی تاکید کرد و گفت: این قدم ها در این سال ها برداشته می شود و بدانید این دولت هر قولی که به مردم می دهد در همین دوره دولت به آن عمل می کند.

روحانی به تصمیم دولت برای تکمیل بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک اشاره کرد و افزود: بخشی از این بزرگراه انجام شده است و بودجه بقیه آن برای سال آینده تامین می شود.

وی با بیان این که دولت تلاش می کند تا این طرح را در زمان مشخص اعلام شده به اتمام برسد، اجرای این طرح را موجب تحول در استان هرمزگان دانست.

رییس جمهوری از طرح دولت برای اجرای خط لوله گاز، نفت و پتروشیمی در استان هرمزگان خبر داد و گفت که اجرای این برنامه ها سواحل را آباد خواهد کرد.

روحانی اجرای این طرح ها را موجب تبدیل مواد خام به کالاهای ارزشمند صادراتی دانست که سبب تحول کشور و استان هرمزگان می شود.

وی به طرح های دولت برای توسعه گردشگری استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: با استعدادها، مناطق آزادی که در این استان وجود دارد بویژه مناطق آزاد قشم، کیش و سایر مناطق و مناطق ویژه اقتصادی، آمادگی لازم برای گردشگری داخلی و خارجی وجود دارد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد که توسعه صنعت گردشگری می تواند موجب توسعه استان و اشتغال در استان شود.

روحانی به سخنان امام جمعه و استاندار هرمزگان و نیز شعارهای مردم درباره جلوگیری از الحاق بخش هایی از این استان به استان فارس گفت: به مردم قول می دهم که نگران اینگونه مسایل نباشید، دولت حتما در این زمینه بررسی مجدد خواهد کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: گرچه این تصمیمات قبلا و در مراجع قانونی اتخاذ شده اما در عین حال جا برای بحث و بررسی وجود دارد و انشاءالله دولت مساله را مورد بررسی قرار می دهد و مصوبه را سمتی خواهد برد که کسی دل نگران نشود و ناراحت نباشد و بدانید منافع همه مردم و منافع استان هرمزگان به حول و قوه الهی تامین خواهد شد.

روحانی در پایان از همه مسوولان استان، مردم و کسانی که در مسیر راه لطف و تفقد کردند و در ورزشگاه اجتماع کردند تشکر کرد و گفت: دولت خدمتگزار شما خواهد بود.