خواننده آبادانی: آبادانی‌ها هنرمندان خود را نمی‌شناسند

خورنا: خواننده و ترانه‌سرای آبادانی گفت: فقر امکانات در آبادان بیداد می‌کند، هیچ استودیو ضبط صدایی وجود ندارد و باید تحت شرایطی از استودیو صدا و سیما استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مهدی عباسی، متولد سال ۱۳۶۱ اهل آبادان از خوانندگانی که به سرعت با صدای خود توجه علاقه‌مندان به هنر موسیقی را به خود جلب کرد.

وی پنج سال پیش برای اولین بار پشت میکروفن ایستاد و با صدای خود موفق شد احساس خود را به مخاطب انتقال کند.

عباسی امروز میهمان ما بود تا برای ما از گلایه‌هایش نسبت به نامهربانی‌ها و کم‌لطفی‌های موجود در شهر خودش بگوید و اینکه در شهری که به عشق مردمانش حنجره می‌رقصاند، کسی او را نمی‌شناسد و در‌‌ همان شهر از کمبود امکانات اولیه برای عرضه صدای خود رنج می‌برد.

برای دقایقی پای حرف‌های این هنرمند آبادانی می‌نشینیم که در ادامه گفت‌وگوی ما را می خوانید…

فارس: مهدی عباسی چگونه خواننده شد؟

عباسی: از کودکی علاقه خاصی به خواندن داشتم ولی شرایط برای این کار مهیا نبود و در آن سا‌ل‌ها نیز با شرایط این هنر آشنایی نداشتم.

فارس: تاکنون آلبوم مشخصی از شما وارد بازار نشده، دلیلش چیست؟

عباسی: حدود پنج سال پیش با کش و قوس‌های فراوان موفق شدم یک آلبوم را با زحمات خودم مهیا کنم اما این آلبوم بدون دلیل نامعلومی مجوز نگرفت، آن آلبوم را سعی کردم اینترنتی منتشر کنم و پس از آن حدود سه سال انگیزه‌ای برای تولید آلبوم نداشتم.

فارس: چرا انگیزه لازم را نداشتید؟

عباسی: کم‌لطفی‌های درون شهری، حمایت‌هایی که نشد و در کل توان گرفتن مجوز را در خود نمی‌دیدم چراکه ما که از جیب خود هزینه می‌کنیم لاجرم مجوز گرفتن نیز آسان نخواهد بود.

فارس: تاکنون موفق به جذب اسپانسر نشده‌اید؟

عباسی: اسپانسر جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که از سرانجام آن کار اطمینان داشته باشد نه جایی که تکلیف آن موسیقی مشخص نیست.

فارس: کارهایی که ارائه شد چه نام داشتند؟

عباسی: اولین آلبوم که مجوز نگرفت، دومین آلبوم نیز پنج آهنگ آن آماده است و به محض تکمیل آن برای گرفتن مجوز اقدام خواهم کرد.

فارس: چه کارهایی از شما مورد توجه قرار گرفت؟

عباسی: در اولین آلبوم ترانه «دخترک» و «تردید» بود و در آلبوم جدید آهنگ‌های «بغض بارون» و «کنج اتاق» بسیار مورد توجه قرار گرفت.

فارس: اشعار و آهنگ‌ها را چگونه گزینش می‌کنید؟

عباسی: اشعار را تا به امروز خودم می‌نوشتم ولی قصد دارم با خانه ترانه آبادان همکاری کنم؛ جای خوشحالی است که خانه ترانه آبادان احیا شده و چنین ترانه سرایانی چون میلاد اتنا در حال فعالیت و پرورش ترانه سرا هستند.

فارس: در این زمینه در آبادان دچار چه مشکلاتی هستید؟

عباسی: فقر امکانات در آبادان بیداد می‌کند، هیچ استودیو ضبط صدایی وجود ندارد و باید تحت شرایطی از استودیو صدا و سیما استفاده کنیم، در عین حال صدابردار قابلی هم در آبادان یافت نمی‌شود و این در حالی است که در شهرهای دیگر همه امکانات برای اجرای کار مهیاست.

فارس: حمایت‌ها از هنرمندان و خوانندگان آبادانی چگونه بوده است؟

عباسی: هیچگونه حمایتی تاکنون مشاهده نکردیم، هر جا صحبت از اجرای کار بوده سنگی بزرگ جلوی پای ما انداخته شده، مردم این شهر حتی هنرمندان خود را نمی‌شناسند، ولی خوانندگانی هستند که از تهران می‌آیند و به راحتی برنامه اجرا می‌کنند ولی به ما که می‌رسد حتی مجوز تبلیغات هم نمی‌دهند.

فارس: برخورد عوام با موسیقی در آبادان به چه شکل است؟

عباسی: متاسفانه عوام بر این باورند که موسیقی در آبادان یعنی موسیقی بندری، در حالی که چنین چیزی نیست، سلیقه‌ها مختلف است و هر کس بر حسب نیاز روحی خود به یک نوع موسیقی نیاز دارد؛ در کل موسیقی پاپ در این منطقه هنوز جای خود را پیدا نکرده است.

فارس: چه نوع سبک را دنبال می‌کنید؟

عباسی: سبک که مشخصاً پاپ، اما از نوع کاملاً حسی و آهسته را بیشتر می‌پسندم.

فارس: و در پایان …؟

عباسی: امیدوارم مسئولان دیدشان نسبت به موسیقی تغییر یافته و راه‌های شکوفایی جوانان آبادانی را مهیا کنند.