استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز اهواز/ بهتر است از کارون استفاده شود

خورنا: در جلسه شورای شهر اهواز در خصوص استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز تذکراتی از سوی اعضا داده شد که معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز اعلام کرد که تنها ۲۵ درصد آبیاری فضای سبز اهواز از آب شرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم ابریشم کار دوشنبه شب در نطق پیش از دستور بیست و نهمین جلسه شورای شهر اهواز عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد صاحب قدرت و سرمایه با نزدیک شدن به مسئولان دولتی در اندیشه کسب سود و منابع هستند.

وی افزود: اعضای چهارمین شورای شهر اهواز باید بر اساس گفته های پیشوایان دین از هم نشینی با چنین افرادی پرهیز کنند و بدانند با چه افرادی معاشرت می کنند.

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر ایجاد یک گارگروه برای بررسی دارایی و سرمایه های اعضای شورای شهر در زمان قبل و بعد از انتخابات اظهار کرد: با در نظر گرفتن وسعت شهر اهواز نیازمند یک سیستم مدیریت سرمایه هستیم.

ابریشم کار تصریح کرد: ایجاد این کارگروه در شفاف سازی اذهان عمومی بسیار موثر است.

حجت السلام کاظم سواری نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن سال جدید بهتر است تا ساخت و سازهایی که منجربه تخریب خیابان ها و توقف عبور و مرور شهروندان می شود متوقف و به سال جدید موکول شود.

وی با اشاره به مشکل آبهای سطحی در سطح شهر افزود: امیدوار هستیم تا شهرداری با ایجاد سیستم دفع آبهای سطحی این مشکل را برای همیشه مرتفع کند.

سواری با اشاره به فرهنگسازی ضعیف در بحث پسماند و تفکیک زباله و بازیافت در اهواز تصریح کرد: امروزه در دنیا زباله مفهومی ندارد و در سایر کشور ها از این مسئله سودهای فراوانی می برند.

وی با نادرست شمردن استفاده از آب شرب برای آبیاری فضا های سبز گفت: بهتر است برای این کار از آب کارون استفاده شود.

عضو شورای شهر کمبود مسجد و مدرسه را از جمله مشکلات منطقه کیانشهر برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از شهروندان این مناطق مجبور هستند فرزندان محصل خود را به مدارس سایر مناطق بفرستند که این امر مشکلات زیادی را برای ایاب و ذهاب آن ها فراهم می کند.

ابراهیم نوشادی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در جواب این عضو شورای شهر در خصوص بهره برداری از آب کارون برای آبیاری فضاهای سبز شهری گفت: برای آبیاری فضای سبز اهواز ۴۵ درصد از اب خام ۳۵ درصد از تانکر و ۲۵ درصد از آب شرب استفاده می شود و در هر سال این میزان کاهش می یابد.

عاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر پرهیز از قومیت گرایی مدیران در شهر اهواز عنوان کرد: عمل شورای شهر یک عمل خرد جمعی است در همین راستا باید با برنامه ریزی صحیح و منسجم در راه آباد کردن شهر اهواز گام برداریم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اختلاف نظر های موجود در شورا به مباحث زیر بنایی شهر و عملکرد شهرداری اهواز توجه زیادی نشده است.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به جمع آوری مشاغل مزاحم از سوی شهرداری اهواز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به سال جدید باید مشکلات در این زمینه ساماندهی شود.

سواری پور اظهار کرد: متاسفانه در شهرداری اهواز به مشکلات بازنشستگان توجهی نمی شود و این قشر ضعیف را هنگام مراجعه به سازمانها سرگردان می کنند.

وی افزود: در این چند وقت اخیر هفت اصله درخت در ساختمان شهرداری منطقه دو اهواز قطع شده است، چه کسی در این زمینه پاسخگو است؟

جان علی خورشیدی نیز در این جلسه عنوان کرد: مسئولان شهرداری باید در گفتمان خود با دیگران نهایت احترام را به کار ببرند تا این مسئله موجب ناراحتی شهروندان نشود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان گفت: ما زمانی که برخورد مناسب و درستی با شهروندان داشته باشیم می توانیم انتظار پرداخت عوارض از سوی آنها را داشته باشیم.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه، شورای شهر باید به دنبال هزینه کمتر و کار بیشتر باشد، گفت: در همین راستا باید از بودجه شهرداری نهایت استفاده را در راه خدمت به شهروندان اهوازی ببریم.

خورشیدی با اشاره به وجود بعضی ناهماهنگی ها در بین سازمان ها و شهرداری ها افزود: متاسفانه این مسئله هزینه های فراوانی را در ازای فعالیت های جزیی به وجود می آورد.

در این جلسه همچنین ایراد فرمانداری اهواز در خصوص مصوبه جلسه قبل شورا در مورد شیوه نامه سرمایه گذاری و انتقال هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی به شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین لایحه تعیین محدوده منطقه پنج شهرداری اهواز نیز مطرح و مقرر شد بعد از بررسی یک هفته ای به رای گذاشته شود.

عوارض ویژه کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه که در کمیسون رای نیاورده بود بررسی شد و با رای موافق به رای کمیسیون موافقت شد.

در انتها نیز لایحه مساعدت به برگزاری گردهمایی رزمندگان گردان جعفر طیار و کربلا مورد بررسی قرار گرفت و با اختصاص ده میلیون تومان به هر گردان موافقت شد.