فعال شدن محورهای جدید گردشگری در شوشتر

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعال شدن محورهای جدید گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: شوشتر در سه محور جدید در نوروز سال جاری پذیرای گردشگران خواهد بود.

علی محمد چهارمحالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در نوروز سال‌جاری تلاش داریم که گردشگران شهرستان شوشتر با محورهای جدید گردشگری مواجه شوند و مکان‌های کمتر دیده شده را از آثار تاریخی شوشتر ببینند.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای باز شدن محورهای جدید گردشگری شوشتر گفت: در نوروز سال‌جاری می‌کوشیم تا بازدید از حمام خان، باغ خان و.. در دستور کار گردشگران شوشتر قرار گیرد و در حال مناسب‌سازی فضاهای در نظر گرفته شده با همکاری سایر دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در مجموعه باغ خان وجود فاضلاب روباز منطقه در این باغ است که قرار شده تا با همکاری اداره آب و فاضلاب شوشتر این مشکل تا نیمه‌های اسفند ماه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق‌بخشی به صنایع دستی شهرستان شوشتر نیز برنامه‌ریزی جدی برای نوروز انجام شده است، افزود: برپا کردن غرفه‌های صنایع دستی در بخش‌هایی از شهر شوشتر برای عرضه محصولات در دستور کار قرار گرفته است که این مسئله قرار است توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر انجام شود.

چهارمحالی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر با انجمن دوستداران میراث فرهنگی این شهرستان هماهنگی و تعامل بسیار خوبی دارد و در برنامه‌ریزی برای ایام نوروز در هفته‌های گذشته این دو نهاد دولتی و مردمی با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نوروز سال‌ گذشته، شهرستان شوشتر بین سایت‌های تاریخی خوزستان مقام نخست بازدید گردشگران را به خود را اختصاص داده است.