ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان افتتاح شد

خورنا: ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه مسجدسلیمان که با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد اظهار کرد: تحقق اهداف ایستگاه‌های مطالعه در مراکز درمانی نیازمند یاری خادمان بی‌منت است.

منصور کوهی رستمی با بیان اینکه کتاب درمانی یک واژه قدیمی است و مفهوم اساسی آن، بازپروری از راه خواندن است افزود: کتاب درمانی تعامل بین خواننده و کتاب است.

وی ادامه داد: در روش درمان با کتاب، مطالب خواندنی که در اختیار خواننده قرار می‌گیرد و تأثیر درمانی و شفابخشی دارد.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: کارشناسان، این روش درمانی را در حوزه‌های مختلف گسترش داده‌اند و می‌کوشند تا از این شیوه که به نظر می‌رسد کم و بیش فراموش شده است، برای درمان بسیاری از اختلالات روانی و جسمی نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان نیز بهره ببرند.

وی ابراز داشت: هدف کتاب درمانی ایجاد بینش و قوه تشخیص، جهت تغیر نگرش و رفتار فرد است، ولی در عین حال سه هدف بلندمدت هم برای کتاب درمانی متصور است که عبارت از: درمان، آموزش و سرگرمی هستند.

کوهی رستمی در ادامه گفت: ایستگاه‌های مطالعه با تنوع موضوعی و توجه به مخاطبین مختلف در تحقق این اهداف می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی توضیح داد: پزشکان و به‌ویژه پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه، نقش موثری در تبدیل بیمارستان به محیطی که بیمار رنج و غصه بیماری را فراموش و با کتاب انس می‌گیرد دارند.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «این حرفه پرستارى، ترکیب عجیبى است: از یک سو، ترکیبى است از رحمت و عطوفت و مهربانى و مراقبت، و از سوى دیگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت»، پرستاران عزیز با مهربانی و معرفتشان در تحقق اهداف کتاب و کتابخوانی یاری‌گر ما در این ایستگاه‌ها خواهند بود.