ارجاع ۷۰ پرونده متخلفان دامپزشکی ایذه به مراجع قضایی

خورنا: رئیس شبکه دامپزشکی ایذه از ارجاع ۷۰ پرونده متخلفان دامپزشکی این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.

سیامک رضوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به اهمیت سلامت غذا و تغذیه و ارتباط آن با سلامتی انسان‌ها اظهار کرد: مسئله غذا و دسترسی به تغذیه سالم از اولویت‌های اساسی و نیازهای اولیه زندگی بشری است و مجموعه دامپزشکی در تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی مصرفی روزانه مردم نقشی مهم و اساسی دارد.

وی افزود: در همین راستا دامپزشکی بر اساس رسالت سازمانی خود با افرادی که خارج از ضوابط و موازین بهداشتی دامپزشکی با عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه را سبب می‌شوند به طور جدی برخورد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایذه ادامه داد: از ابتدای آذر ماه تاکنون بیش از ۳۷ پرونده مربوط به متخلفان که اقدام به فروش مرغ زنده کرده به دادگاه ارجاع داده شده است و ۳۳ پرونده مربوط به ناقضین بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: بدون شک، بدون تعامل و همکاری بین‌ بخشی و پشتیبانی سایر ارگان‌های دولتی دامپزشکی نخواهد توانست به همه اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.

رضوان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری نزدیک، تنگاتنگ و صمیمانه دادگستری و تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی با عوامل دامپزشکی در راستای حفظ و ارتقای بهداشت عمومی به آمادگی این اداره در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و ابراز داشت: همکاری بین بخشی در راستای تضمین سلامت و امنیت غذایی بیشتر از گذشته ادامه یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *