عضو شورای شهر هفتکل: ساخت کارخانه فولاد وعده ی تبلیغاتی نبوده و در حال تکمیل است

خورنا: مدیرعامل شرکت فولاد هفتکل ازافتتاح این کارخانه درمردادماه ۹۳ به شرط تامین به موقع گاز خبرداد.

به گزارش خورنا به نقل از خوزیان نیوز، در زمان تبلیغات انتخاباتی شورای شهر هفتکل در خردادماه ۹۲ خبری از ورود دستگاههای کارخانه تولید فولاد، در شهر پیچید و پس از حرف و حدیثها ی بسیار،  امروزشاهد پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی  این کارخانه هستیم.

سید رضا موسوی عضو شورای اسلامی شهر هفتکل ، طی مصاحبه ای به بیان مشکلات و معضلات موجود  در روند ساخت کارخانه فولاد اشاره کرد و  گفت: تنها هدف ما از ساخت کارخانه تولید فولاد در هفتکل ،اشتغال زایی و تحول در این شهرستان بوده و هست . علی رغم اینکه برای ساخت این کارخانه در اهوازپیشنهادات زیادی به اینجانب شد و اسپانسرهای زیادی برای ساپورت این پروژه حاضر به همکاری با این طرح شدند اما ما بنده بر قولی که در ابتدا داده بودم ماندم و بنای کارخانه را در هفتکل گذاشتم و این کار وعده و تبلغیات انتخاباتی نبوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هفتکل ادامه داد: در این پروژه با وجود پیشرفت ۷۰ درصدی، حدود ۶۰ نفر مشغول به کار می باشند و درآینده پس از راه اندازی برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد. وی همچنین در خصوص مشکل گازرسانی پروژه گفت : اگرچه در زمینه مالی تاکنون با آورده نقدی سهامداران و تسهیلات بانکی پیشرفت خوبی داشتیم اما در زمینه گازرسانی  علی رغم دستور وزیر نفت (در دولت قبل)متاسفانه تاکنون این مشکل حل نشده است.

وی در رابطه با چگونگی واگذاری زمین کارخانه گفت: پس از دو سال پیگیری  زمین کارخانه توسط اداره منابع طبیعی و جهادکشاورزی به صورت استیجاری در اختیار بنده قرار گرفت که قرار است بعد از راه اندازی کارخانه به اینجانب واگذار گردد. البته جایی را هم که به طور استیجاری در اختیار بنده قرار دادند به صورت کوه بود که برای مسطح کردن آن هزینه زیادی را متحمل شده ایم  وتا کنون برای محوطه سازی قریب ۳۰۰ میلیون تومان و برای برق رسانی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۲۵۰ میلیون دیگر نیز باید برای برق رسانی هزینه گردد.  این در حالی است که بنده پیشنهاد ساخت این کارخانه را در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز روبه روی صنایع فولاد را که نیاز به هیچ هزینه ای برای مسطح کردن آن نبود و دارای تمامی تاسیسات زیربنایی و همچنین آب ،برق،گاز بود را فقط به خاطر اینکه این کارخانه در هفتکل باشد رد کردم .