فعالیت ۶ کارگروه اهوازی در هفته بهداشت عمومی

خورنا: فرماندار اهواز گفت: برنامه اجرایی هفته بهداشت عمومی با فعالیت ۶ کارگروه در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

عبدالعزیز فدعمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سوم تا نهم اسفند از سوی استاندار خوزستان به عنوان هفته بهداشت عمومی تعیین شده است و طبق هماهنگی به‌عمل آمده گروه‌های مختلف در اجرای نظافت عمومی مشارکت دارند.

وی افزود: هدف اصلی ازاین برنامه جلب مشارکت عمومی، همسویی دستگاه‌های اجرایی و نزدیک‌تر شدن ارتباط مردم و دستگاه‌ها در جهت ارتقای سطح بهداشت عمومی و روحیه نشاط و شادابی در شهرستان اهواز است.

فرماندار اهواز، نهادینه کردن مشارکت عمومی مردم و ساکنان محلات شهر و فرهنگ‌سازی برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگی را از جمله سایر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در برنامه اجرایی فعالیت ۶ کارگروه پیش بینی شده که سه کمیته نظافت محیط شهری، پاکسازی و نظافت مناطق روستایی و محیط طبیعی و نظارت و ارزیابی با مسئولیت فرمانداری تشکیل می‌شود.

وی، وظیفه کمیته‌های نظافت شهری و روستایی را اطلاع رسانی، پاکسازی فضاهای عمومی شهر و اماکن عمومی و حاشیه رودخانه و پایش شرایط بهداشتی نحوه دفع فاضلاب، کشتارگاه‌ها، دفع پسماند، پایانه‌ها، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، بیمارستان‌ها، مراکز اداری، پادگان‌ها، بازار‌ها و راه‌ها و حوزه‌های روستایی عنوان کرد.

فدعمی با بیان اینکه در سطح روستا‌ها دهیاران و اعضای شورای اسلامی با مشارکت مردم در این روز فعالیت می‌نمایند عنوان کرد: همچنین در راستای نظافت و پاکسازی وظایف مختلفی برای ادارات، مراکز بهداشت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، راه و ترابری و دهیاران تعریف شده است.

وی ادامه داد: وظایف مختلفی نیز برای شهرداری‌ها اعلام شده که می‌توان به تبیین نحوه مشارکت مردم، توجیه عوامل اجرایی، نظافت معابر و پارک‌ها، پاکسازی نخاله‌های ساختمانی و اطلاع رسانی جهت جمع‌آوری زباله به شهروندان اشاره کرد.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: مسئولیت کارگروه بهداشت مدارس و مهدکودک‌ها بر عهده اداره آموزش و پرورش است و کمیته آموزش و فرهنگ سازی نیز به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

وی اذعان کرد: کارگروه جاده‌ها و اماکن بین راهی با مسئولیت اداره راه و شهرسازی و با هدف پاکسازی حاشیه جاده‌ها و مراکز پذیرایی و جایگاه‌های سوخت بین جاده‌ای فعالیت می‌کند.

فدعمی در پایان تصریح کرد: با همکاری و اطلاع رسانی مناسب همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در این هفته فعالیت‌های مناسبی جهت پاکیزگی شهر و ارتقای بهداشت عمومی صورت پذیرد و در آستانه سال جدید شاهد نشاط و شادابی در شهر باشیم.