شفافیت در فعالیت ها گامی مثبت در توسعه منطقه آزاد اروند است

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرهنگ سازی و شفافیت در فعالیت ها گام مثبتی در توسعه اقتصادی و تجاری منطقه آزاد اروند است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد اروند، ˈ اسماعیل زمانی ˈ در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کشور گفت: به دلیل قرار گرفتن در عصر جهانی شدن، باید بین المللی فکر کرد و فعالیت ها بر محور جهانی شدن پیش روند.

وی داشتن روابط عمومی پویا و تبلیغات موثر، بازاریابی و تشکیل کارگروه های اقتصادی با حضور سرمایه گذاران مختلف را از راهکارهای رسیدن به توسعه در این منطقه دانست و افزود: فرهنگ سازی، شفافیت در فعالیت ها، پرهیز از هرگونه رانت و ایجاد تضمین و امنیت برای سرمایه گذاران نخستین گام مثبت به سوی توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد اروند می باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به برنامه های دولت تدبیر و امید برای شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: الحاق کامل این دور شهر نخستین گام دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی این دو شهر پر افتخار و مقاوم است که در مرحله نخست باید برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت ها در مدت کوتاهی انجام شود.

وی افزود: تحلیلگران اقتصادی معتقدند الحاق دو شهر آبادان و خرمشهر به توسعه اقتصادی منطقه و استان کمک فراوانی خواهد کرد.

زمانی سرمایه انسانی را یکی از ویژگی های بارز منطقه آزاد اروند خواند و گفت: منطقه آزاد اروند موقعیت و ویژگی های استراتژیک خاصی دارد که شاید کمتر منطقه ای از آن برخوردار باشد.

وی افزود: قرار گرفتن در شمال خلیج فارس، محل تلاقی کریدورهای جنوب ـ شمال و شرق ـ غرب و هم جواری با بازارهای خاص منطقه همچون عراق از جمله مواردی است که منطقه آزاد اروند را از سایر مناطق متمایز کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی گفت: با نگاهی اجمالی به ظهور اقتصادی کشورهای همجوار همچون عراق می توان دریافت که در سال میلادی فعلی این کشور ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی خواهد داشت.

وی افزود: مسافت زمانی منطقه آزاد اروند با یکی از ثروتمندترین بازارها و ظرفیت های اقتصادی منطقه یعنی عراق کمتر از نیم ساعت است.

زمانی اظهار داشت: توسعه اقتصادی در منطقه منطقه آزاد اروند باید به نحوی باشد که بتوان به شرایط پایدار اقتصادی رسید تا نسل های آینده از امکانات و مزایای این منطقه استفاده کنند.

وی با اشاره به فراهم بودن فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند افزود: امید است سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی گوی سبقت را از سرمایه گذاران خارجی ربوده و با امنیت و آرامش کامل در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امید است با حضور سرمایه گذاران، این منطقه به توسعه پایدار اقتصادی، تجاری، صنعتی و گردشگری برسد.

در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در کشور، راهکارهای تعامل و مشارکت با پروژه ها و طرح های اقتصادی در این منطقه بررسی شد.

برخی مدیران و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند نیز در این نشست حضور داشتند.

مدیران شرکت های سرمایه گذاری دیهیم دماوند، آریا برزن پارس، بحرگان، پترو تجهیز اکسین اروند، ترابری بین المللی پرس، کشت و صنعت چوپان، پارس رستاک، میکا کیش، کانون تصویر نوین، پترو مهزیار اروند، کشتیرانی جنوب مارین سرویس، سین طوس سازه، عطر گل یاس، آفتاب کیش، تامین سرمایه نوین، کربن سیلسیوم آبادان، ماد خودرو دیزل، آریا اروند و شرکت دلتا گلو بال در این نشست حضور داشتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *