طرح آب رسانی بهبهان به بهره برداری رسید

خورنا: مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: به منظور تامین آب پایدار و با کیفیت مطلوب از سد خیر آباد، طرح آب رسانی بهبهان با اعتبار ۲/۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ در آیین بهره برداری از این طرح باتاکید بر لزوم استفاده بهینه از کمترین اعتبارات موجود در راستای اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: طرح آب رسانی بهبهان با هدف افزایش ظرفیت تولید و توزیع آب آشامیدنی سالم و پایدار درشهرستان بهبهان از محل سد خیر آباد اجرا شد.

محمدعلی صنیعی نژادˈ افزود: در این طرح یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت نهایی چهار هزار و ۳۰۰مترمکعب در روز و بیش از ۲/۳ کیلومتر خط انتقال و سامانه کلرزنی گازی با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال طراحی و احداث شده است.

وی اضافه کرد: همچنین احداث ۱۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و اجرای ۲۰کیلومتر خط انتقال در دستور کار قرار دارد.

صنیعی نژاد در زمینه دیگر اقدام های صورت گرفته در چارچوب تکمیل طرح جامع آب رسانی شهرستان بهبهان یادآوری کرد: در سال های گذشته ۱۳ کیلومتر خط انتقال از سد خیر آباد و دو مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی احداث شد.

صنیعی نژاد ذخیره سازی مناسب آب شرب بهداشتی از محل تصفیه خانه موجود به منظور توزیع یکنواخت آب به دو هزار واحد مسکن مهر، منطقه دانشگاه آزاد، کوی ذوالفقاری و مناطق همجوار را از دستاوردهای دیگر اجرای این طرح بزرگ برشمرد.

وی افزود: در بخش فاضلاب حجم عملیات انجام شده قابل قیاس با سال های قبل نیست چرا که در طول دو سال گذشته به اندازه ۱۸ سال گذشته شبکه فاضلاب احداث شده و در زمان حاضر ۷۰ درصد شبکه فاضلاب شهر بهبهان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تا دو سال آینده هرگونه مشکلی در شبکه فاضلاب رخ دهد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که توسط پیمانکار ضمانت شده است.

طرح جدید آب رسانی بهبهان آب مورد نیاز بیش از ۱۷۱ هزار نفر جمعیت این شهرستان را تا سال افق طرح (سال ۱۴۲۰ ) تامین خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *