پیشنهاد قابل تأمل احمدی‌نژاد به «فرید زکریا»

خورنا: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، در گفت‌وگو با «فرید زکریا»، نویسنده و مجری شبکه آمریکایی «سی.ان.ان»، در مواجه با این ادعا که اقبال ملت‌های منطقه به ایران کم شده است، پیشنهادهای جالبی به وی داد؛ خود «فرید زکریا» پیشنهاد رئیس‌جمهور ایران را یک آزمایش سیاسی برای غرب نامگذاری کرده است.

به گزارش «تابناک»، فرید زکریا در وبلاگش از رئیس‌جمهور ایران پرسیده، گویا اقبال به ایران از سوی ملت‌های منطقه در بهار عربی کم شده است و بر پایه آخرین نظرسنجی، تنها ۱۴ درصد مردم کشور‌های عربی، از سیاست‌های ایران در منطقه حمایت می‌کنند و این شاید به دلیل حمایت ایران از سوریه بوده باشد!

وی ادامه می‌دهد: البته این بر پایه آخرین نظرسنجی به دست آمده است و نظر شخصی من نیست.

بنا بر این گزارش، احمدی‌نژاد در پاسخ گفته: بهتر است، دست به یک آزمایش سیاسی بزنیم. باراک اوباما، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه، می‌توانند هر کجا که فکر می‌کنند مردم آنجا از آنان طرفداری می‌کنند، همراه من و دست در دست من به آن کشور‌ها برویم و در خیابان‌ها بدون نیروهای امنیتی با مردم سخن بگوییم؛ آن زمان است که به صورت عملی، می‌توان دیدگاه‌های مردم را درباره رهبران کشور‌ها جویا شد.

رئیس‌جمهور ایران همچنین افزوده است: می‌توان در همه کشور‌ها از اروگوئه تا ژاپن و از آمریکا تا اندونزی و از اسکاندیناوی تا کشور‌های عربی، این مسأله را تجربه کرد. هیچ نیازی به نظرسنجی نیست. اگر آنان حاضر باشند، می‌توانیم به دورترین نقاط جهان برویم و مستقیم نظریات مردم را جویا شویم. در این صورت، نیازی به نظرسنجی نخواهد بود، چرا که عملا واکنش کشور‌ها مشخص خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *