ایستگاه مطالعه شهر بندرامام افتتاح شد

خورنا: ایستگاه مطالعه در شهر بندر امام خمینی(ره) با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرامام، معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آئین افتتاح ایستگاه مطالعه در شهر بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در طرح ایستگاه مطالعه یار مهربان همسفر مسافران قطار است.

منصور کوهی رستمی گفت: مطالعات نشان مى‏دهد که اوقات فراغت همواره بستر مناسبى براى بروز خلاقیت‏ها و نوآورى‏هاست، چون ذهن انسان به فعالیت موظفى مشغول نیست، لذا مى‏تواند فارغ از قالب‏هاى از پیش طراحى شده به مسائل مورد علاقه خود بپردازد.

وی ادامه داد: انسان در اوقات فراغت آزادانه مى‏اندیشد و در حل مسائلى که در حوزه شناختى او مطرح‌اند از تفکر خلاق بهره مى‏گیرد و همین خمیرمایه نوآورى‏ها و اختراعات بشرى است.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: یکی از بخش‌های اوقات فراغت انسان‌ها به هنگام سفر است و موضوع کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان یکی از شیوه‌های علمی مفید برای پرکردن اوقات فراغت در سفر همیشه مد نظر بوده است.

وی تصریح کرد: مطالعه یک کتاب، یک قصه شیرین، یک مجموعه شعر و یا سرگذشت انسان‏ها مى‏تواند لحظات سفر را به لحظات مفرح، لذتبخش و پرثمری تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: سفر با قطار با وجود تنوع بیشتر از جمله تنوع مسافران، امکان گفتگو با همسفران و تردد در قطار و …، اما اگر قرار است بیش از چند ساعت در قطار باشید، هیچ کدام از اینها کفایت نمی‌کند، نیاز دارید که یک یار مهربان کنارت داشته باشی و آن یار مهربان کتاب است.

کوهی رستمی عنوان کرد: به منظور همراه کردن کتاب با مسافران و پر کردن مطلوب اوقات فراغت سفر، ایستگاه‌های راه آهن یکی از مکان‌هایی است که در یک سال گذشته در طرح ایستگاه‌های مطالعه مورد توجه بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۶ ایستگاه راه‌آهن کشور و سه ایستگاه راه آهن (اهواز، اندیمشک، بندرامام) در استان خوزستان، ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مسافران می‌توانند به تعداد مورد نیاز کتاب از این ایستگاه‌ها برداشته و در طول سفر آنها را مطالعه و در ایستگاه مقصد این کتاب‌ها را به ایستگاه مطالعه برگردانند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته در دو ایستگاه مطالعه راه‌آهن‌های استان بیش از ۸۰ هزار نسخه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۵۵ هزار نسخه توسط مسافران به امانت برده شده است.

کوهی رستمی تاکید کرد: امروز نیز در فاز ششم طرح ایستگاه‌های مطالعه در استان خوزستان اولین ایستگاه مطالعه شهر بندر امام خمینی (ره) و سومین ایستگاه مطالعه موجود در ایستگاه‌های راه آهن استان و سی و دومین ایستگاه مطالعه استان را افتتاح خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: برای این ایستگاه ۵ هزار نسخه کتاب در نظر گرفته شده است و متناسب با استقبال مسافران کتابخوان این میزان افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با فعال کردن این ایستگاه‌ها هم بتوانیم اوقات فراغت مسافران را به بهترین شکل ممکن پر کرده و هم فرهنگ کتاب، کتابخوانی و مطالعه را در استان نهادینه کنیم.