مشکل آب‌های سطحی پل برومی اهواز حل می‌شود

خورنا: این محور ضمن اتصال اهواز به شهرهای شرقی و شمال شرق خوزستان اعم از ایذه، باغملک، رامهرمز و بهبهان، این استان را به استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر در جنوب غرب کشور و اصفهان متصل می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: پل برومی اهواز به عنوان پل دسترسی تنها محور ارتباطی خوزستان به پنج استان جنوب غرب و مرکزی کشور از معضل آبهای سطحی رهایی می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهراب رحیمی گفت: با توجه به نبود امکان تخلیه آب‌های سطحی در زمان بارندگی مشکلاتی در عبور و مرور و ایجاد ترافیک در این محور ارتباطی ایجاد می‌شد.
رییس اداره راه و شهرسازی اهواز افزود: این پل همه ساله با این مشکلات به دنبال وقوع بارندگی و گسیل آبهای سطحی در پیرامون آن مواجه بوده و پیش از این اقدامی اساسی برای ساماندهی این وضعیت نشده بود.
وی گفت: هم اینک در قالب طرحی ساماندهی وضعیت موجود مطالعه شده و در مرحله اجرایی قرار دارد که با تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن از سال ۹۳ آغاز و معضل به صورت تمام برطرف می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: این محور ضمن اتصال اهواز به شهرهای شرقی و شمال شرق خوزستان اعم از ایذه، باغملک، رامهرمز و بهبهان، این استان را به استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر در جنوب غرب کشور و اصفهان متصل می‌کند.
این پل که ۳۰۰ متر طول دارد در جاده قدیم اهواز – بندر امام به عنوان تنها پل دسترسی به بندر امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است.
پل برومی اهواز از نوع بتنی است که به دلیل عبور ریل قطار از روی جاده ارتباطی اهواز- سربندر در پیش از یک دهه گذشته، برای رفع اختلال تردد وسایط نقلیه و عبور قطار‌ها که پیش‌تر ریل از روی جاده ارتباطی صورت می‌گرفت این پل ساخته شده است.