برگزاری مسابقات کورس سوارکاری جام منطقه آزاد اروند

خورنا: معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند از برگزاری مسابقات کورس سوارکاری جام منطقه آزاد اروند خبر داد.

سید مرتضی نعمت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب ایران در منطقه آزاد اروند و با حضور تعداد بسیاری از مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر، استان خوزستان و سوارکاران شرکت کننده و جمع بسیاری از علاقه‌مندان برگزار شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جهت برگزاری مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب جام منطقه آزاد اروند پس از سال‌ها میدان سوارکاری آبادان و خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: میدان سوارکاری آبادان و خرمشهر با قدمت ۲۰۰ ساله، سال‌ها مورد تعمیر و مرمت قرار نگرفته بود که با تلاش سازمان منطقه آزاد اروند مجددا راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: تامین ۴ میلیارد ریال اعتبار برای فنس کشی میدان و امنیت خاکی پیست و ایجاد فضاهای لازم سوارکاری از طریق سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد و سازمان نقش موثری را در برگزاری این مسابقات ایفا کرد.

نعمت‌زاده بیان کرد: از این پس مسابقات در میدان سوارکاری برگزار خواهد شد و به گفته کارشناسان، میدان سوارکاری از استانداردترین میدان‌های سوارکاری کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت یک ماه به طول می‌انجامد و در این مدت هر جمعه پنج کورس بین هشت تا ۱۰ اسب برگزار می‌شود که در مجموع ۴۰ راس اسب در هر هفته وارد میدان می‌شوند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند بیان کرد: نخستین مرحله از این مسابقات در باشگاه سوارکاری با شرکت بیش از ۱۲۰ راس اسب از شهرهای مختلف خوزستان، یزد، کرمانشاه، کرمان، تبریز و خرم آباد برگزار شد.

وی در پایان گفت: ۲۰ اسب از یزد، ۲۰ اسب از خرم آباد، ۱۸ اسب از کرمانشاه، ۱۵ اسب از تبریز، ۱۱ اسب از کرمان و مابقی از استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر شرکت خواهند داشت.