برگزاری دوره آموزشی توکسیکولوژی مواد غذایی در خوزستان

خورنا: مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از برگزاری دوره آموزشی توکسیکولوژی مواد غذایی در خوزستان خبر داد.

سیمین فقهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: دوره آموزشی توکسیکولوژی مواد غذایی به مدت دو روز برای کارشناسان حوزه غذا، دارو و آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین برای اعضای قطب خلیج فارس(کارشناسان معاونت‌های استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان) و کارشناسان بهداشت و درمان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با برگزاری این دوره کارشناسان با تکنولوژی جدید شناسایی وجود سم و خطرات آنها در مواد غذایی آشنا خواهند شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت و ایمنی موادغذایی و در نهایت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان از مهمترین اهداف برگزاری چنین دوره‌هایی است.

وی با اشاره به اینکه امسال سلامت غذایی در بحث غذا مطرح شده است و همین مسئله محور حرکت معاونت غذا و دارو از سال‌های گذشته قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که هر کاری که کردیم به نفع ارتقا سیستم سلامتی بوده است اما در گستره به این بزرگی عوامل دخیل و مخاطرات فراوانی وجود دارند و زمانی به سیستم سالم غذایی می‌رسیم که مخاطرات را ارزیابی کنیم و برنامه تشکیل دهیم.